نمایندگان مسیحیان آشوری و کلدانی، ارامنه اصفهان و جنوب ایران، تهران و شمال ایران، کلیمیان و زرتشتیان در مجلس، با صدور بیانیه ای اعدام ۸۱ مسلمان توسط رژیم آل سعود را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه که روح الله متفکر آزاد در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی قرائت کرد، به شرح زیر است:

« در چنین صحنه‌ی عاری از هرگونه مسئولیت پذیری و پاسخگویی در قبال جنایات ارتکابی، عربستان سعودی، بار دیگر به نقض گسترده حقوق بشر و سوءاستفاده از قدرت در قلمرو تحت حاکمیت خود مبادرت ورزید.

اعدام ۸۱ نفر و اتهامات وارده به آنها را با تردید جدی روبرو ساخته و آن را به تسویه حساب سیاسی بدل کرده است. جنایات بزرگ و حملات ددمنشانه علیه برادران مسلمان شیعه توسط آل سعود در خارج از کشور از جمله یمن قهرمان و مقاوم و قتل عام بی رحمانه مردم مظلوم و بیگناه عربستان به بهانه های واهی و پوچ، زنگ خطر تزلزل شالوده های کثیف و ارتجاعی رژیم خودباخته، مستبد و کودک کش و دست نشانده آل سعود است. شاهزادگان سراسر وابسته و خاندان آل سعود در ارتکاب جنایاتی که ناقض اساسی ترین موازین حقوق بشر است، اصرار داشته و مورد حمایت استکبار جهانی و همپیمان آن رژیم غاصب صهیونیستی است که همواره از نگاه همین دولت های مستکبر با انگ تروریست زدن به جوانان انقلابی یمنی و از سویی جوانان شیعه عربستانی آنان را اعدام کرده است.

ما نمایندگان و پیروان ادیان الهی در مجلس ضمن محکوم کردن شدید این جنایت آشکار و وقیحانه و اساساً هر نوع تعدی و جنایت علیه پیروان ادیان، معتقدیم چنین جنایاتی با خواست و صدور مجوز دولت‌های مستکبر جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی انجام می‌گیرد، لذا از همه آزادگان و آزاداندیشان جهان و سازمان‌های مدافع حقوق بشر می‌خواهیم تا با محکوم کردن این اقدام غیرانسانی از مردم عربستان و پیروان ادیان الهی به خصوص شیعیان مظلوم این کشور و مردم بیگناه یمن در مقابل رفتار وحشیانه و کشتار آل سعود حمایت کرده و این جنایت کثیف را محکوم نمایند.»