به نقل از سایت: www.isna.ir

 

نماینده ارامنه جنوب در مجلس تاکید کرد ایران با روندی که در مذاکرات داشت صادقانه عمل کرده و به تعهدات خود پایبند بوده است.

روبرت بگلریان در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که ایران در روند مذاکرات حسن‌نیت خود را ثابت کرد، گفت: فارغ از نقشی که آمریکا در مذاکرات داشته و کشاکش‌های داخلی آن کشور که بخشی از آن هم به خاطر یک فضاسازی بوده که هم ایران را ارزیابی کنند وهم به زعم خودشان به ایران فشار آورند، فکر می‌کنم نقش کشورهای اروپایی و غربی، نقش آنچنان سازنده‌ای نبوده است یعنی این کشورها می‌توانستند منافع بلاواسطه‌تر و سریع الوصول‌تری را از روند اجرایی شدن برجام داشته باشند.

وی تصریح کرد:‌در واقع به غیر از اعزام هیات‌هایی برای ارزیابی شرایط موجود در ایران یا کشف دیدگا‌ه‌های نو، با توجه به برداشت‌هایی که خودشان دارند، کاری انجام ندادند در حالی که می‌توانستند زمینه‌ای را فراهم کنند که نیروهای صاحب منافع در داخل آمریکا به جمع بندی مثبت‌تری برسند که شرایط منطقه و جهان ایجاب می کند ایران با ثبات‌تر بتواند نقش خود را به عنوان یک وزنه ژئوپلتیک در منطقه ایفا کند.

نماینده ارامنه جنوب در مجلس با بیان این که علیرغم تفاوت دیدگاه‌هایی که در کشور وجود داشته، ایران حسن نیت خود را ثابت کرده، اظهار کرد: فکر می‌کنم ایران در روند مذاکرات صادقانه عمل کرده و حتی نشان داده که به تعهدات خود پایبند است.

بگلریان در ادامه افزود: متاسفانه زمینه‌های ساختار سیاسی و انتخابات پیش رو درآمریکا از یک طرف و لابی کشورهای منطقه از سوی دیگر و تلاش‌هایی که کردند تا ایران را تضعیف کنند بی تاثیر نبوده البته هم حرکت‌ها و رویکردهای مثبت دراین مدت دیده‌ایم، هم حرکت منفعلانه که شاید بخشی از آن برخاسته از مقتضیات سیاست داخلی آمریکا بوده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین بیان کرد: با همه این جوانب انتظار می‌رود که از سوی دولت‌های غربی به ویژه آمریکا گام‌های استوار، مثبت و عملی دیده شود چرا که ایران با حفظ عزت خود و نگاهی که به حقوقش داشته و دارد، از مبانی و اصولش به ویژه در حوزه مسائل دفاعی کوتاه نیامده و نخواهد آمد ضمن اینکه حسن نیت خود را ثابت کرده و در جنبه‌های مختلف به منصه ظهور رسانده است.