به نقل از سایت: www.irna.ir

 

نماینده ارامنه اصفهان و جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات گروههای تروریستی به نام دین، گفت: این جنایات ریشه های درون و برون منطقه ای دارد.

نماینده ارامنه درمجلس: جنایات تروریست ها منشا درون و برون منطقه ای دارد

به گزارش ایرنا، روبرت بیگلریان  روز پنجشنبه در همایش علمی و فرهنگی بین الادیانی با عنوان  تحولات منطقه و رویکرد ادیان توحیدی در همزیستی اعتلایی و خشونت زدایی ، گفت: خشونت ها و اتفاقات منطقه، تبلوری از فقر، تعصب و توطئه است.

وی افزود: وحدت ملی در ایران، بر گرفته از همزیستی تاریخی مردم ایران در طول تاریخ و بویژه بعد از ظهور اسلام و حضور تشیع در اصفهان است.

نماینده ارامنه ایران در مجلس شورای اسلامی افزود: ادیان در ذات خود صلح گرا و مایل به همزیستی مسالمت آمیز هستند.

وی افزود: حتی اگر به لحاظ مسائل سیاسی و جغرافیایی برخوردهایی داشته اند ولی سیر کلی آنها تعامل و همگرایی بوده است.

وی اظهارکرد: با ایجاد انشعبات مختلف در بین ادیان و دخالت قدرت ها متاسفانه این روند جای خود را به خشونت داده است.

نماینده ارامنه اصفهان و جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر چند تمدن غرب ویژگی های مثبتی دارد و ادیان نیز بر بهره گیری از این ویژگی ها تاکید دارند ولی نگاه تحقیر آمیز به جوامع دیگر و خود برتربینی در غرب، منشا بسیاری از بحران هاست.

وی تصریح کرد: ایجاد مرزهای ساختگی توسط استکبار در بین قومیت های مختلف در آفریقا و خاورمیانه، گواه نهادینه کردن کینه در بین اقلیت هاست.

بیگریان گفت: پیروزی مقاومت پایان راه نیست زیرا رژیم صهیونیستی هنوز اهداف استکباری خود را دنبال می کند و جنایت در کشورها منطقه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی با هدایت های مقام معظم رهبری و 35 سال تجربه، کشوری متعادل و امن است که به ثبات منطقه کمک می کند.

وی تاکید کرد: ثبات در منطقه بدون ایران امکان پذیر نیست و این مطلبی است که سازمان ملل باید به آن توجه جدی داشته باشد.

نماینده ارامنه اصفهان و جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی افزود: آسیب شناسی این معظلات در بعد سلبی و ایجاد هم افزایی و منسجم کردن پیروان ادیان برای مقابله با این تهدیدها در بعد ایجابی لازمه فعالیت در جهان امروز است.

وی بر استفاده ادیان از توانمندیهای همدیگر تاکید کرد.

همچنین عضو انجمن کلیمیان اصفهان نیز در این مراسم توجه به یکتا پرستی را رکن ادیان الهی دانست.

 سلیمان صدیق پور افزود: همه ادیان الهی منتظرند جهان به سمت رحمت و آرامش پیش رود.

وی با اشاره به فرازهایی از کتاب مقدس یهودیان گفت: حمایت از مظلوم، نوع دوستی و ایستادگی در برابر ظالم خواسته همه ادیان و یهودیان است.

عضو انجمن کلیمیان اصفهان تاکید کرد: اقداماتی که گروه های تابخرد در بین پیروان ادیان انجام می دهند، مورد تایید هیچ دینی نیست.

وی، مکاتب تقلبی در جهان را عامل انحراف در ادیان بیان کرد و افزود: ما کلیمیان ایران همواره از اقدامات صهیونیسم اعلام انزجار کرده ایم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را دنبال می کنیم.