نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی، بیانیه‌ای را در محکومیت صدور مجوز از سوی دولت سوئد برای سوزاندن کتب الهی اعم از قرآن، انجیل و تورات صادر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی، در قالب بیانیه‌ای صدور مجوز از سوی دولت سوئد برای سوزاندن کتب الهی اعم از قرآن، انجیل و تورات را محکوم کردند.  

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بنابر اخبار تایید شده پلیس سوئد برای تظاهرات به فردی مجوز داده که قصد دارد به تلافی سوزاندن کتاب مقدس مومنان دین اسلام، قرآن، کتب مومنان یهودیت و مسیحیت، تورات و انجیل را هم بسوزاند.

در همین بدو امر به صراحت اعلام می‌کنیم که هر گونه هتک حرمت و توهین به مقدسات ادیان و مومنان ادیان الهی را به شدت محکوم می‌کنیم. شکی نیست که چنین اقداماتی باعث گسترش بی‌اعتمادی و نفرت‌پراکنی و دشمن‌سازی می‌شود در عین حال تفرقه و خشونت را رواج می‌دهد.

اساسا یکی از اهداف ترویج چنین اقداماتی این است که مستکبران گوشه‌ای بنشینند و نظاره‌گر آتش نفرتی که پراکنده‌اند باشند تا بر آنان حکومت کنند. تعجب‌آور است که مقامات کشورهای به اصطلاح متمدن نمی‌فهمند که با این اقدامات، آزادی اندیشه و آزادی بیان مورد ادعای خود را به سخره می‌گیرند. لابد فردا باورمندان به فرقه‌های مختلف ادیان باید فصول و آیات مورد اختلاف را آتش بزنند و آتش‌بازی و آتش‌بیاری دینی روال عادی زندگی کوچه و خیابان اروپای مهد آزادی شود. این حاکمان با ایجاد این فرد محوری پوچ‌گرایانه هر گونه تعهد اجتماعی و انسانی را زیرسوال می‌برند و اخلاق‌محوری را که بنیان آموزه‌های دینی هستند، می‌زدایند و اگر هدف تحمیق مردم و حکومت‌گری آسان بر آنان است، دارند تیشه به ریشه خود می‌زنند.

با مذموم شمردن چنین اقداماتی بار دیگر با محکومیت چنین رویکردهایی به متدینان صادق ادیان الهی توصیه می‌کنم که از فریب مقامات نیرنگ‌باز چنین حکومت‌هایی دور بمانند و برادری و محبت دینی را ملاک عمل خود و تعامل با مومنان با همه ادیان الهی قرار دهند.

لازم به ذکر است این بیانیه به امضای روبرت بگلریان نماینده مسیحیان جنوب ایران، شارلی انویه‌تکیه نماینده مسیحیان آشوری و گلدانی ایران، آرا شاوردیان نماینده مسیحیان شمال ایران، همایون سامه یح نجف‌آبادی نماینده کلیمیان ایران و اسفندیار اختیاری نماینده ایرانیان زرتشتی رسیده است./