عثمان فاروک لوقوقلو نماینده شهر آدانا و عضو حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) در پارلمان آن کشور در اظهاراتی اعلام داشته است که لابی ارامنه در آمریکا روز به روز به قدرت و نفوذ خود در کنگره آمریکا می افزاید و امکان شناسایی رسمی نسل کشی ارمنیان دور از دسترس نخواهد بود و این درحالیست که ترکیه روز به روز دچار ضعف می گردد.

به نقل از سایت خبری 5kitahaber.com  ترکیه این نماینده حزب جمهوری خواه خلق گفته است: لابی ارامنه و یونانیها در آمریکا علیه ترکیه مشغول به فعالیت می باشند و در آستانه 24 آوریل واشنگتن می تواند با اظهاراتی ترکیه را غافلگیر و به دردسر بیاندازد.

این نماینده با یاد آوری اتفاقات سالهای گذشته در آمریکا می گوید:

فراموش نکینم که در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون چگونه در لحظه آخر وی مانع از تصویب لایحه شناسایی رسمی نسل کشی ارمنیان در کنگره شد، از اینرو هرگز نمی توان حرکت بعدی دولتمردان کاخ سفید را پیشبینی کرد.

اگر قبل از 24 آوریل اوباما بگوید که ما نسل کشی ارمنیان را می پذیریم و یا در کنگره لایحه ای پذیرفته شود آنوقت است که سیاست دادگاه های آمریکا نیز دچار تغییر خواهد شد.زیرا دادگاه های ایالات متحده دنباله روی سیاست های رئیس جمهور و تصمیمات کنگره می باشند و بلافاصله تمامی دادخواست های ارائه شده از سوی ارمنیان را خواهند پذیرفت و آنوقت است که ترکیه مجبور خواهد شد غرامت سنگینی بپردازد از اینرو معتقدم اوضاع از آن چیزی که فکر می کنیم وخیمتر است.

در انتها عثمان فاروک با اشاره به لابی ارمنیان و یونانیان می گوید:

این اواخر لابی اسرائیل نیز بر ضد ما فعالیت می کند، چیزی که پیشتر از این به نفع ما بود و این تغییر رویه لابی اسرائیل نتیجه سیاست هایی است که دولتمردان حزب عدالت و توسعه برای ترکیه به ارمغان آورده اند.

 
منبع: www.hoosk.net