عصر پنجشنبه 23 تیر ماه 1401 اصفهان شاهد برگزاری «جشنواره موسیقی اقلیت‌های دینی» در سالن باشگاه فرهنگی-ورزشی آرارات ارامنه اصفهان به همت خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران و به پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گردید. 

در این جشنواره هنرمندان از جوامع مسیحیان ارمنی، مسیحیان آشوری، کلیمی و زرتشتی با 18 اثر به هنرنمایی پرداختند. گروه کُر شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان «کمیتاس»، گروه کُر هیئت مذهبی ارامنه اصفهان «داتِو» و آوای مذهبی کلیمیان نیز زینت بخش این مراسم گردید. در پایان به تمامی شرکت‌کنندگان تقدیرنامه و مدال‌هایی به رسم یادبود تقدیم شد.

قابل ذکر است که در حدود یک ماه قبل،  با دریافت درخواست‌های فردی و گروهی هنرمندان علاقه‌مند به شرکت در جشنواره مرحله نخست جشنواره آغاز گردید، که در این مرحله اجراها به داوری کارشناسان موسیقی از جوامع مختلف گذاشته شد و در نهایت با تصمیم این هیئت و با توجه به اهمیت حضور و مشارکت همه هنرمندان در این جشنواره، تصمیم بر آن شد تا با حضور تمامی علاقه‌مندان به شرکت، موافقت گردد.

در پایان با توجه به آن که جشنواره با همکاری و همراهی تنگاتنگ تمامی انجمن‌های اقلیت‌های دینی استان اصفهان برگزار گردیده بود، از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، به رسم یادبود و سپاس از همکاری انجمن‌های اقلیت دینی، مدال‌هایی به رسم یادبود به روئسای این انجمن‌ها اهدا گردید.

خبرنگار روزنامه آلیک در اصفهان