به گزارش روابط عمومی شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، به اطلاع می رسانیم جشنواره موسیقی اقلیت‌‌های دینی که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران و با همکاری انجمن‌‌های کلیمیان، زرتشتیان و انجمن کلیسای شرق آشوری شاهین شهر در حال طی کردن مراحل آماده‌‌سازی جهت برگزاریست، با دیدار نمایندگان اقلیت‌های دینی ساکن استان و مسئولین محترم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، برنامه کاری خود را آغاز کرد.

این جشنواره که در نوع خود در سطح کشور کم نظیر است، شامل اجرای تک نوازی، هم نوازی و آواهای مذهبی جهت مخاطبین اقلیت‌‌های دینی خواهد بود.

پس از انتشار فراخوان جشنواره و دریافت آثار شرکت کنندگان، ۱۴ نفر در بخش تک نوازی و ۴ نفر در بخش هم نوازی نام نویسی نمودند که متعاقب آن در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ جلسه هیأت داوران با حضور خانم نایرا الکسانیان، آقای ناربه گریگوریان و آقای آسپت سیمونیان از خلیفه‌‌گری ارامنه و آقای ایگال ساسون از انجمن کلیمیان اصفهان برگزار گردید.

داوران با بررسی و سنجش آثار دریافتی، با توجه به این که هدف اصلی از برگزاری جشنواره گردهمایی و حضور اقلیت‌های دینی کشور در کنار هم تعیین گردیده بود، تصمیم گرفتند که تمامی شرکت‌کنندگان به جشنواره راه یابند.

قابل ذکر است که در این جشنواره شاهد اجرای آواهای مذهبی هر کدام از اقلیت ها نیز خواهیم بود.

در حال حاضر هیئت اجرایی جشنواره در حال طراحی و آماده‌سازی مراسم است.