با دعوت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، اسقف سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران از شاه­‌نشین (بیگلربیگی) پل خواجو دیدن کرد.

به گزارش روابط عمومی خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، چهارشنبه، 11 خرداد 1401، اسقف سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران از شاه نشین (بیگلربیگی) پل خواجو دیدن کرد.

پیشوای مذهبی به مناسبت بازگشایی این اثر تاریخی ابراز خرسندی نموده و اظهار کرد: این شب از شب‌های خاص زندگی من است و دلیل آن دیدار من از پل تاریخی خواجوست.

وی افزود: امروز بابت دو اتفاق شاد هستم، نخست حضورم در ایران و خصوصا استان و شهر اصفهان و دوم جریان رود زایندهٔ «زاینده رود» است. امشب دیدار از پل زیبای خواجو و خصوصا شاه‌نشین آن، که تنها در برخی مواقع خاص امکان بازدید از آن فراهم می شود، باعث خرسندی من شد. زمانی که در دو سوی این پل هستیم، در یک طرف هیاهوی طبیعت و در همان زمان، در سوی دیگر آرامش طبیعت را بهره‌مند می‌شویم. رود جاری زاینده رود همانند آینه‌ای انعکاس زیبایی طبیعت و در عین حال نورانیت این شهر را در شب‌های اصفهان می‌نمایاند. جلوه چنان است که طبیعت خدادادی و دستان خلاق انسانی با یکدیگر ترکیب گشته است. از استانداری و شهرداری محترم اصفهان و تمام عزیزانی که این فرصت را فراهم نمودند تشکر می‌کنم و خدا را برای همه این زیبایی‌ها شکر می نمایم.