ارومیه - ایرنا - مدیر پایگاه میراث جهانی کلیساهای تاریخی ایران گفت: بخش خصوصی، ۲۰ واحد بوم‌گردی در حاشیه قره کلیسای چالدران احداث می‌کند که برای بهبود ارائه خدمات به گردشگران در این حوزه، بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، شرلی آودیان روز دوشنبه در دیدار با فرماندار چالدران اظهار کرد: برای احداث این تعداد واحد بوم‌گردی، ۲۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: یک‌ هزار مترمربع زمین برای احداث این واحدها در حاشیه مجموعه تاریخی قره کلیسای چالدران در نظر گرفته شده که می‌تواند حتی زمینه ورود گردشگران بیشتری را به این مجموعه جهانی موجب شود.

آودیان افزود: در صدد هستیم عملیات اجرایی این طرح را از ابتدای مرداد امسال همزمان با آیین ویژه سالروز شهادت طاطائوس مقدس یکی از حواریون حضرت مسیح (ع) آغاز کرده و تا پایان سال به اتمام برسانیم.

فرماندار چالدران هم در این دیدار گفت: این شهرستان آماده برگزاری آیین سالیانه مذهبی ارامنه در قره کلیسا است.

محمدرضا عبدالله نژاد افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه این آیین اندیشیده شده و امیدواریم میزبان خوبی برای حاضران در این مراسم باشیم.

به گزارش ایرنا، همه ساله آیین عشای ربانی در سالروز شهادت یکی از حواریون حضرت مسیح (ع) در قره کلیسای چالدران برگزار می شود.

نبود مکان های اقامتی در حاشیه این کلیسای تاریخی، از جمله مشکلاتی بوده که گردشگران همواره آن را مطر ح کرده اند.