شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، بمناسبت «روز بزرگداشت شهدا»، یکشنبه، 22 اسفند ماه، با حضور خانواده های شهیدان ارمنی 8 سال دفاع مقدس، یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشت.

 

در این دیدار که با حضور اسقف سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی، ورژ درماردیروسیان رئیس شورای خلیفه گری و سارمن میناسیان عضو این شورا، ساکو درآوانسیان عضو هیئت مذهبی و زاره قاراخانیان مسئول خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران ارامنه اصفهان و جنوب ایران برگزار گردید، از خانواده شهیدان ارمنی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تجلیل بعمل آمد.

 

اسقف سیپان کاشجیان با یادآوری استقامت و ایثارگری شهیدان در دفاع از تمامیت ارضی کشور طی هشت سال دفاع مقدس، احترام و تکریم مقام شهدا در ایران را بسیار قابل تقدیر دانست و آن را الگویی مثال زدنی برای سایر کشورها عنوان کرد.

 

ورژ در ماردیروسیان نیز ضمن خیرمقدم به حاضران، از رشادت و از خودگذشتگی شهدای ارامنه که در راه حفظ کیان سرزمینشان جان خود را فدا کردند سخن گفت و اطمینان داد که آنها نه تنها مایه افتخار ارامنه، بلکه افتخار کل مردم ایران هستند.

 

در ادامه زاره قاراخانیان با بیان اینکه به همت استانداری، حوزه هنری و صدا و سیمای استان اصفهان، فیلمی به زبان ارمنی درباره شهدای ارمنی جنگ ایران و عراق در دست تولید است و پس از پایان ساخت آن در دو کشور ایران و ارمنستان اکران خواهد شد، از خانواده های شهدا خواستار همکاری با تهیه کنندگان این فیلم شد.

 

در پایان هدایایی به رسم یادبود به خانواده های شهدا تقدیم شد.