«واهاگن خاچاتوریان»، پنجمین رئیس جمهور ارمنستان امروز (یکشنبه) در جلسه ویژه مجمع ملی سوگند یاد کرد و ریاست را برعهده گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، واهاگن خاچاتوریان در این جلسه سوگند یاد کرد که نسبت به قانون اساسی ارمنستان "وفادار" بماند، وظایف خویش را "منصفانه" انجام دهد، "منافع ملی" را دنبال کند و از هیچ تلاشی برای "تقویت اتحاد ملی" دریغ نکند.

در این مراسم، دیپلمات‌های خارجی، چهره‌های شناخته شده سیاسی، مقامات رسمی و کشیش‌های ارشد شرکت کردند اما اپوزیسیون‌های پارلمان از شرکت در این مراسم خودداری کردند.

خاچاتوریان در تاریخ سوم مارس به عنوان رئیس جمهوری جدید ارمنستان انتخاب شد. در جریان دور دوم رای گیری، ۷۱ قانون‌گذار از وی حمایت کردند.

«آرمن سرکیسیان»، رئیس‌جمهوری سابق ارمنستان در تاریخ ۲۳ ژانویه از سمت خود استعفا کرد. پارلمان ارمنستان امروز توانست وهاگن خاچاتوریان را که در سالهای دهه ۱۹۹۰ میلادی شهردار ایروان بود و از طرف حزب حاکم ارمنستان به عنوان نامزد مقام رئیس جمهور معرفی شده بود، برای این مقام تعیین کند.

واهاگن خاچاتوریان در گذشته سمت وزارت صنایع فناوری پیشرفته ارمنستان را برعهده داشت. وی پیشتر از تاریخ ۴ دسامبر ۱۹۹۲ تا تاریخ ۲۲ فوریه ۱۹۹۶ سمت شهرداری ایروان را عهده‌دار بود.