در سومین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران، سند برنامه اجرایی همکاری‌های گردشگری میان دو کشور ایران و ارمنستان به امضا رسید.

به گزارش ایمنا، "علی اصغر شال‌بافیان" معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و "نارک دریان" معاون وزیر اقتصاد ارمنستان امروز در حاشیه سومین روز پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران سند همکاری گردشگری دو کشور را امضا کردند.

علاوه بر معاون وزیر اقتصاد ارمنستان، "سیستان بوغوسیان" رئیس کمیته ملی گردشگری ارمنستان، "سونا هاهونیسیان" رئیس بخش همکاری‌های بین المللی کمیته گردشگری ارمنستان و معاون وزیر کشور در پاویون نمایشگاه گردشگری برای امضای سند میان ایران و ارمنستان حضور پیدا کردند؛ پیش از این مراسم نیز جلسه‌ای بین نمایندگان بخش خصوصی دو کشور برای تعاملات بیشتر گردشگری صورت گرفت.

در این جلسات فعالان بخش گردشگری ایران و ارمنستان با هدف همکاری‌های گسترده میان دو کشور با حضور نمایندگان کمیته فنی گردشگری ارمنستان، مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی و مدیر کمیته گردشگری ارمنستان مذاکراتی انجام دادند.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه صنایع‌دستی تهران صبح روز شنبه - نهم بهمن ۱۴۰۰- با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیران و مسئولان این وزارتخانه و جمعی از مقامات کشوری و لشکری، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه تا روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، از ساعت ۹ تا ۱۷ از این نمایشگاه بازدید کنند؛ در مدت برگزاری این رویداد در بخش گردشگری نشست‌های متنوع، پنل‌ها، کارگاه‌ها و میزگردهای تخصصی با حضور اساتید و فعالان این حوزه برگزار می‌شود و فضایی مجزا نیز برای مذاکرات B to B به صورت مجازی و حضوری برای فعالان و متخصصان صنعت گردشگری در نظر گرفته شده است.

همچنین در بخش صنایع‌دستی علاوه بر معرفی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی ملی و جهانی، بخشی برای نمایش آثار هنری اساتید و نام‌آوران صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اختصاص داده شده است. در این نمایشگاه به منظور حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان‌های کمتر برخوردار، غرفه‌های رایگان به هنرمندان ١٢ استان اختصاص یافته است.