روابط عمومی خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران - حجت‌الاسلام حسن عارضی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان و هیئتی متشکل از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی پنج ‌شنبه، 7 بهمن، جهت تبریک سال نو میلادی و ولادت عیسی مسیح، با حضور در کلیسای وانک اصفهان با اسقف سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی دیدار کردند.

در این دیدار گقارد منصوریان نایب رئیس هیئت مجمع نمایندگان، دکتر واچیک هایراپطیان نایب رئیس شورای خلیفه گری و دیگر اعضای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران و دکتر مغدی خدابخشیان، از اساتید دانشگاه آزاد اصفهان حضور داشتند.

اسقف سیپان کاشجیان با خوشامدگویی به مهمانان، به زندگی مسالمت آمیز صاحبان ادیان مختلف در ایران، با حفظ هویت دینی خود، اشاره کرده، آنرا را نماد گويا و پويای همزيستی اقوام مختلف و اديان الهي دانست.

حجت‌الاسلام حسن عارضی با تبریک سال نو میلادی و ولادت عیسی مسیح، بر تعامل گسترده جامعه فرهیخته مسیحیان با دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اشاره کرده، آنرا نمادی از همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان توحیدی در ایران دانست و از پیشوای مذهبی دعوت بعمل آورد تا با حضور در دانشگاه با دانشجویان مسیحی و مسلمان از کشورهای مختلف در خصوص مبحث گفتگوی بین ادیان دیدار نماید.

دکتر اسماعیلی نیز پس از تبریک سال نو در خصوص ایجاد کارگروه پژوهش روابط ایران-ارمنستان و همکاری این کارگروه با دانشگاه دولتی ایروان در خصوص مسائل منطقه قفقاز و حضور رژیم صهیونیستی در منطقه گزارش ارائه داد.

وی با اشاره به کتاب " تهدیدات پیرامون منطقه قفقاز" نوشته گقارد منصوریان، آنرا کتابی ارزشمند در زمینه مسائل منطقه ای عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با همکاری نهادهای ذی ربط هرچه زودتر به مرحله چاپ برسد.

دکتر واچیک هایراپطیان نیز حضور کثیری از دانشجویان و کارکنان و اساتید مسیحی در دانشگاه آزاد اسلامی الگویی از زندگی برادرانه بین ادیان در ایران دانسته و در ادامه به نگاه ویژه شورای خلیفه گری به کسب علم و دانش و حمایت های مالی این شورا از دانشجویان اشاره نمود.

گقارد منصوریان با عرض خیر مقدم به مهمانان و تشکر از مسئولین دانشگاه و نهاد رهبری جهت نگاه ویژه به دانشجویان اقلیت دینی، خصوصاً دانشجویان ارمنی، وجود کلیساهای متعدد و آزادی در انجام مراسم مذهبی را نشانه زندگی دوستانه و مسالمت آمیز در ایران دانست.

وی در خصوص دست آوردهای کارگروه ایران-ارمنستان، از جمله برگزاری همایشی با حضور نزدیک به دویست استاد دانشگاه با موضوع مسائل امنیتی حوزه قفقاز و همچنین برنامه های پیش رو این کارگروه سخنانی به میان آورد.

دکتر مغدی خدابخشیان، با عرض ادب خدمت حاضران، با یادآوری خاطراتی از دوره دانشجویی در دانشگاه آزاد خوراسگان، به همکاری های خود با این دانشگاه پرداخت و ابراز امیدواری کرد با تعاملات و همکاری های سازنده، بتوان بیش از پیش مایه مباهات جامعه علمی شد.

در پایان این دیدار طرفین به رسم یادبود هدایایی به یکدیگر تقدیم نمودند.