مسئولان انتظامی اصفهان با حضور در کلیسای وانک با اسقف سیپان کاشجیان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران  سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان، سرهنگ محمد حسن اسماعیلی رئیس پلیس امنیت عمومی استان، سرهنگ علی مولوی رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان و هیئت همراه صبح امروز (دو‌شنبه) با حضور در کلیسای وانک اصفهان جهت تبریک فرا رسیدن سال نو میلادی و ولادت عیسی مسیح با اسقف سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی، ورژ درماردیروسیان رئیس شورای خلیفه گری، زاون سیمونیان رئیس هیئت مذهبی، گقارد منصوریان نایب رئیس مجمع نمایندگان و دیگر اعضای خلیفه گری دیدار کردند.

اسقف سیپان کاشجیان با خوشامدگویی به میهمانان، خوشنودی خود را از حضور مسئولان و خادمان امنیت کشور و شهروندان ابراز نموده از همکاری های بی شائبه نیروهای انتظامی با خلیفه گری ارامنه اصفهان و ارگان ها و مجامع وابسته کمال تشکر را نمود.

وی با تاکید بر امنیت و آرامش محله ارمنی نشین جلفا در وهله اول آنرا مدیون لطف الهی و در وهله دوم حضور مسئولان نیروهای انتظامی و برخورد شایسته با شهروندان دانست.

پیشوای مذهبی بیان کرد: در سایه اقدامات مطلوب نیروی انتظامی، مراسم سال نو میلادی و ولادت عیسی مسیح در امنیت کامل و بدون هیچ مشکلی انجام شد که جای کمال تشکر و قدردانی را دارد.

سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا میرحیدری با تبریک سال نو میلادی و ولادت عیسی مسیح، از اینکه به علت مصادف شدن جشن های سال نو میلادی با ایام فاطمیه، به احترام حضرت فاطمه زهرا، بر اساس اعلامیه رسمی خلیفه گری ارامنه اصفهان اجرای مراسم چند روز به تعویق افتاد، سپاسگذاری نموده، آن را راه گشای بسیاری از مشکلاتی دانست که امکان داشت با عدم وجود این تصمیم در حوزه اجتماعی به وقوع پیوندد.

وی از زحمات بی دریغ خلیفه گری در حوزه اختیارات خود که باعث شده جامعه ارامنه جامعه ای سالم و با کمترین تخلفات باشد تقدیر نموده، احترام به حقوق سایرین، حس مسئولیت پذیری و همکاری ارامنه با پلیس را عامل آرامش حاکم بر این محله عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارامنه، آرزوی موفقیت و توفیق روزافزون برای پیشوای مذهبی و خلیفه گری ارامنه اصفهان نمود.

سرهنگ محمد حسن اسماعیلی نیز ضمن تبریک سال نو و میلاد عیسی مسیح، به شرکت تعداد زیادی از هموطنان مسیحی و مسلمان در جشن های سال نو اشاره کرده آن را نماد همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان دانست.

وی از خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران در راستای همکاری با نیروهای انتظامی که باعث برگزاری هرچه بهتر و در نهایت امنیت این جشن ها گردید و همچنین برنامه ریزی مراسم با در نظر گرفتن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه، کمال تشکر را نمود.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان سخنان خود را با یادآوری حادثه تلخ کشته شدن دانشجوی ارمنی دانشگاه نجف آباد که قبل از سال نو میلادی به وقوع پیوست و باعث اندوه جامعه ارامنه گشت به پایان رساند و برای روح آن مرحومه طلب آمرزش و غفران الهی نمود.

ورژ درماردیروسیان با عرض خوشامدگویی به میهمانان، از طرف خود، مسئولین خلیفه گری و جامعه ارامنه بابت برگزاری جشن های سال نو و نیز تامین نظم و امنیت برای به انجام رساندن هر چه بهتر و باشکوه تر این مراسم، بویژه لحظه تحویل سال نو که انعکاس بسیاری در رسانه های خارجی نیز یافت، تشکر و قدردانی نمود.

وی در سخنان خود تصریح کرد: ما می دانیم چه وظیفه خطیری در تحقق امنیت ملی بر دوش نیرهای مسلح ایران است و به همت این حافظان از جان گذشته ایران جزیره امنی در این منطقه پرآشوب به حساب می آید.