روابط عمومی خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران - محمد اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان مدیرآموزش و پرورش ناحیه سه اصفهان، وحید محمودی رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و هیئت همراه ‌شنبه، 25 دی ماه جهت تبریک فرا رسیدن سال نو میلادی و ولادت عیسی مسیح با حضور در کلیسای وانک اصفهان با اسقف سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی، واچیک هایراپطیان نایب رئیس شورای خلیفه گری، ساکو درآوانسیان نماینده هیئت مذهبی، واروژ موسسیان رئیس هیئت کارگزاران مدارس ارامنه و دیگر اعضای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران و مسئولین مدارس ارامنه دیدار کردند.

اسقف سیپان کاشجیان با خوشامدگویی به میهمانان، حضور مسئولان و مدیران آموزشی را در کلیسای وانک ارج نهاد و در سخنانی از توجه خاص آموزش و پرورش به مدارس ارامنه و همکاری مسئولین این نهاد با مدیریت مدارس که در امر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و مدارس ارامنه نقش بسزایی داشته، ابراز خرسندی نمود.

پیشوای مذهبی با اشاره به پاندمی کرونا افزود: طی دو سال اخیر بر اثر همه گیری کرونا بسیاری از فعالیت ها محدود شدند، لیکن در زمینه پزشکی و آموزشی، نه تنها فعالیت این دو نهاد کاسته نشد، بلکه سنگین تر هم شد. کادر آموزشی و مسئولین آموزش و پرورش با تمامی مشکلات و موانع موجود همچنان به وظیفه خود ادامه داده و نقش بی بدیلی در راه تعلیم و تربیت دانش آموزان ایفاء کردند.

وی در پایان سخنان خود از طرف دانش آموزان مدارس ارامنه اصفهان از مدیریت آموزش و پرورش استان و ناحیه تشکر و قدردانی نموده، به نمایندگی از خلیفه گری ارامنه و مخصوصاً هیئت کارگزاران، مدیریت و کارکنان مدارس ارامنه اصفهان مراتب سپاس خود را ازتلاش و زحمات ارزشمند و صادقانه  مسئولین عرصه های مختلف آموزشی اعلام نمود.

محمد اعتدادی با تبریک سال نو میلادی و ولادت عیسی مسیح، به نقش مسئولین و مدارس ارامنه اصفهان در موفقیت و سربلندی دانش آموزان ارامنه اشاره کرده، ابراز امیدواری نمود این توفیق حاصل گردد تا بتوان با همدلی و همیاری هرچه بیشتر مسیر تعلیم و تربیت را به درستی هدایت کرد.

وی با بیان اینکه در طی مدت مسئولیتش، مدارس ارامنه اصفهان همکاری نزدیک و صمیمانه ای با آموزش و پرورش داشته و هرگز مشکلی برای این نهاد ایجاد نکرده اند افزود: مدارس ارامنه هیچوقت سلیقه ای عمل نکرده و با دیگر مدارس رابطه بسیار خوبی داشته اند، که این امر به دلیل وجود مدیران و همکاران با تجربه و مدبر می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با شیوع پاندمی کرونا و آموزش مجازی آسیب جدی به وضعیت تحصیلی دانش آموزان وارد شد و باعث افت تحصیلی و و فراگیری دانش و مهارت دانش آموزان گردید. بنابراین همه تلاش ما بر این است که آموزش در مدارس به صورت حضوری پیگیری شود، در غیر اینصورت در سال های آینده دچار مشکلات آموزشی بیشتری خواهیم بود.

محمدرضا نظریان نیز تشکرات خالصانه خود را از واهیک طروسیان  و مدیران مدارس ارامنه جهت همکاری با آموزش و پرورش ناحیه سه اصفهان، بخصوص در دوران بیماری کرونا، ابراز داشته و گفت: مدارس ارامنه طی پاندمی کرونا، علی رغم چالش ها و موانع بسیار، به کار آموزشی و فرهنگی خود ادامه داده و سعی کرده اند مشکلات خود را شخصاً رفع نموده و به آموزش و پرورش ارجاع ندهند و در مقابل همیاری بسیار خوبی با آموزش و پرورش ناحیه سه داشته اند. در سایه وجود این آرامش، اداره آموزش و پرورش توانسته به کار خود ادامه داده و نظارت لازم را به امور داشته باشد که در اینجا لازم می دانم از مدیران و آموزگاران مدارس ارامنه و شورای خلیفه گری جهت رابطه بسیار دوستانه و سازنده کمال تشکر را نمایم. 

واچیک هایراپطیان با عرض سلام و خیر مقدم خدمت میهمانان گفت: آموزش و پرورش اصفهان، همواره نسبت به مدارس ارامنه توجه خاصی داشته است، و به دلیل این همکاری های صمیمانه طی سالیان گذشته مدارس ارامنه باعث افتخار در ناحیه بوده اند که جای بسی تشکر و قدردانی دارد.

وی افزود: شیوع کرونا فعالیت مدارس را تحت تاثیر قرار داده و و فشار بسیاری به کادر آموزشی وارد گردید. طی این دوران، شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان با تمام امکانات مالی و مادی در کنار کادر آموزشی مدارس ارامنه بوده و تا ریشه کن شدن این بیماری، برای ایجاد بهترین امکانات برای معلمین، از هیچ سعی و تلاشی دریغ نخواهد کرد.

نایب رئیس شورای خلیفه گری در پایان سخنان خود ابراز امیدواری نمود سال میلادی جدید سالی توام با سلامتی و موفقیت و همچنین ریشه کن شدن پاندمی کرونا و بازگشت به زندگی عادی باشد.

در ادامه برنامه افراد حاضر در جلسه به بیان نظرات خود پرداخته و در پایان هدایایی از طرف خلیفه گری ارامنه و آموزش و پرورش اهدا گردید.