رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی اصفهان و هیئت همراه به مناسبت سال نو میلادی و ولادت عیسی مسیح با اسقف سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، دکتر کامران منتظری رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان و هیئت همراه پنج ‌شنبه، 23 دی ماه به مناسبت سال نو میلادی و ولادت عیسی مسیح با حضور در کلیسای وانک اصفهان با اسقف سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار روبرت بگلریان نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی، اعضای مجمع نمایندگان، ورژ درماردیروسیان رئیس شورای خلیفه گری، اعضای هیئت خیریه و دیگر اعضای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران و همچنین تنی چند از پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران جامعه ارامنه نیز حضور داشتند.

اسقف سیپان کاشجیان با خیر مقدم به میهمانان و ابراز خرسندی از دیدار با اعضای سازمان نظام پزشکی اصفهان و جامعه درمانی ارامنه اصفهان اظهار داشت: گرچه پاندمی کووید 19 عواقب و اثرات بسیار منفی و بعضاً جبران ناپذیری بر زندگی تمامی جهانیان وارد نمود، لیکن بواسطه این بیماری کیفیت و ارزش کادر درمان بیش از پیش هویدا گردید و به جرات می توان آنان را حافظ سلامت بشریت نام نهاد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های خالصانه و بی وقفه کادر درمان، بخصوص طی همه گیری بیماری کرونا، از آنان جهت شرکت در این دیدار تشکر و قدردانی نمود.

دکتر منتظری نیز با عرض تبریک سال نو میلادی و ولادت عیسی مسیح، خوشنودی خود را از حضور در این مراسم ابراز نموده، از مجاهدت ها و فداکاری های کادر درمان قدردانی و تشکر نمود.

وی در سخنان خود گفت: پزشکان و پرستاران بر اساس سوگندی که یاد می کنند، به بهترین نحو ممکن به وظایف خود عمل می کنند. طی پاندمی کرونا، این حقیقت با از جان گذشتگی و خدمات بی شائبه کادر درمان برای جامعه روشن تر و برجسته تر گردید.

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی اصفهان بیان کرد: این دیدار قدمی بود تا بتوانیم از بخشی از خدمات جامعه پزشکی و درمانی ارامنه در حضور پیشوای مذهبی تشکر و قدردانی نماییم.

وی ابراز امیدواری نمود این روند کاری کادر درمان هیچ وقت خدشه دار نگردد و همچون گذشته استوار ادامه یابد.

روبرت بگلریان نیز با اشاره به فداکاری های کادر درمان طی دو سال گذشته، خدمات این قشر را کم نظیر عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به چالش های زیست محیطی و اقلیمی و پیامدهای ناگوار آن، بر اخلاق مداری، هدف مندی، تحمل پذیری و همکاری جمعی تمامی اقشار جامعه تاکید کرده، اهمیت مشارکت جامعه پزشکی در عرصه های اجتماعی با نگاهی جامع و فرانگر، جهت یاری با مسئولین در حل این مشکلات را تصریح نمود.

نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از سازمان نظام پزشکی جهت دعوت مسئولین درمانی جامعه ارامنه گفت: این تمهید اندیشیده شده می تواند گام اولیه، هرچند اندک، جهت تلنگر به اذهان و ایجاد هم دلی بیشتر جهت پرداختن به حوزه های ذکر شده گردد.

بگلریان سخنان خود را با تشکر و قدردانی از زحمات و خودگذشتگی کادر درمان در بحران اپیدمی کرونا و گرامی داشت یاد و خاطره درگذشتگان و شهیدان عرصه سلامت به پایان رساند.

در ادامه این دیدار میهمانان و مسئولین خلیفه گری به بیان سخنانی در خصوص ایثار و تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر تلاشگران عرصه سلامت در ایام پاندمی کرونا پرداخته، از تمامی آنها در راستای خدمت رسانی به جامعه تشکر و قدردانی نمودند.

در پایان از طرف سازمان نظام پزشکی و خلیفه گری ارامنه اصفهان، به پاس قدردانی هدایایی به پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران تقدیم گردید. طرفین نیز به رسم یادبود هدایایی به یکدیگر اهدا نمودند.