به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند که دولت جمهوری ارمنستان ضمن تمدید مقررات قرنطینه برای پیشگیری از شیوع کرونا تا 20 ژوئن 2022 (30 خرداد 1401) در جمهوری ارمنستان، مقررات ذیل را درباره محدودیت‌های سفر در زمان همه‌گیری کووید نوزده تصویب کرده است.

 

الف) در زمان ورود، به جمهوری ارمنستان، مسافر باید:

  1. گواهی تائیدکننده نتیجه منفی آزمایش پی‌سی‌آر برای کووید 19 که حداکثر 72 ساعت قبل از ورود به خاک جمهوری ارمنستان انجام شده است، ارائه کند یا
  2. گواهی تائید واکسیناسیون کامل کووید 19، طبق دستورالعمل تزریق دوزهای واکسن مورد استفاده
  • در صورت واکسیناسیون یک دوز، گواهی تائید‌کننده این که واکسن حداقل 28 روز (4 هفته) قبل از تاریخ ورود تزریق شده است
  • در مورد واکسن‌هایی که به بیش از یک دوز نیاز دارند، گواهی تائیدکننده تزریق آخرین دوز حداقل 14 روز قبل از ورود به کشور.

 

ب) جواب منفی آزمایش یا گواهی واکسیناسیون برای کودکان زیر 6 سال و 11 ماه و 29 روز لازم نیست.

 

ج) افرادی که از فدراسیون روسیه می‌آیند با استفاده از برنامه تلفن همراه مورد توافق گواهی ارائه می‌کنند.

 

د) ورود به جمهوری ارمنستان برای اتباع خارجی همچنان هم از طریق هوایی و هم در مرز زمینی مجاز است ولی فقط با ارائه گواهی تائید واکسیناسیون کامل، یا گواهی تائید کننده نتیجه منفی آزمایش پی‌سی‌آر انجام شده حداکثر 72 ساعت قبل.

در صورت عدم ارائه هر یک از این گواهی‌های ذکر شده، افراد از ورود به جمهوری ارمنستان منع می‌شوند.

 

ه) اتباع جمهوری ارمنستان، اتباع خارجی دارای وضعیت اقامت موقت یا دائم در جمهوری ارمنستان، افراد بدون تابعیت که پناهندگی دریافت کرده‌اند و همچنین افراد دارای وضعیت پناهندگی در جمهوری ارمنستان، در صورت عدم ارائه هر یک از گواهی‌های فوق، مشمول نمونه‌برداری در فرودگاه یا گذرگاه‌های مرزی تا حصول نتیجه منفی آزمایش پی‌سی‌آر می‌شوند.

  • هزینه‌های مالی مربوط به آزمایش پی‌سی‌آر بر عهده مسافر است.
  • اگر معاینه علائم ابتلا را نشان دهد، فرد در بیمارستان بستری می‌شود.

 

و) در ارتباط با بیماری کووید 19، مقررات قرنطینه برای پیشگیری از شیوع کرونا، تا 20 ژوئن 2022 در جمهوری ارمنستان برقرار است.

 

ز) گواهی واکسیناسیون را می‌توان با استفاده از برنامه اپلیکیشن تلفن همراه، هم به صورت الکترونیکی و هم به صورت کاغذی، با رمزینه پاسخ سریع (کد  QR) ایمن ارائه کرد، که با آن می‌توان ضمن ارائه، کلیه الزامات برای گواهی واکسیناسیون را بررسی کرد.

 

ح) در صورت عدم ارائه نتیجه منفی آزمایش/گواهی واکسیناسیون و امتناع از نمونه‌برداری و معاینه، 14 روز قرنطینه برای فرد اعمال می‌شود.

 

ط) گواهی باید به زبان‌های ارمنی، انگلیسی یا روسی بر روی سربرگ رسمی موسسه پزشکی که تست/ واکسیناسیون را انجام داده است، با ذکر مشخصات تماس و نام موسسه، از جمله موارد زیر باشد:

  • نام و نام خانوادگی شخص تست داده/واکسیناسیون شده، شماره مدرک شناسایی، یا شماره کارت تأمین اجتماعی، یا شماره بیمه ملی سلامت فردی، یا شماره شناسایی منحصر به فرد گواهی
  • در صورت ارائه گواهی از یک کشور عضو اتحادیه اروپا، تاریخ تولد (روز، ماه، سال)، نتیجه آزمایش، نام تولیدی واکسن، دسته واکسن، تاریخ تزریق دوز اول و دوم.