جناب آقای ظهوری سفیر کشورمان در ارمنستان، روز جمعه 21 آبان ماه با تعدادی از اعضای هیئت مدیره بورس اوراق بهادار تهران که جهت شرکت در اجلاس فدراسیون بورس‌های آسیایی و اروپایی به ایروان سفر کرده‌اند، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان، سفیر کشورمان ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت روابط اقتصادی و تجاری ایران و ارمنستان به ویژه حوزه‌هایی که می‌تواند مورد توجه بیشتر سرمایه‌گذاران ایرانی و ارمنی قرار بگیرد، افزود: سطح روابط تجاری دو کشور رو به افزایش است و با برنامه‌ای مدون و ریل‌گذاری مناسب می‌توان در آینده نزدیک سطح مبادلات تجاری دو کشور را از 400 میلیون دلار کنونی به یک میلیارد دلار در سال رساند.

آقای ظهوری با یادآوری شناخت ناکافی متقابل فعالان اقتصادی دو کشور از ظرفیت‌های متقابل، استفاده از ظرفیت مناطق آزاد ارس و مغری و نیز احتمال حضور سرمایه‌گذاران بزرگ ارمنی در بورس ایران را مورد اشاره قرار داد.

شایان ذکر است که هیئت ایرانی به سرپرستی آقای اسلامی‌بیدگلی دبیر کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران برای شرکت در نشست سالانه بورس‌های اروپا - آسیایی ( FEAS) که امسال در ارمنستان برگزار می‌شود، به ایروان سفر کرده است.

آقای اسلامی‌بیدگلی در این دیدار با اشاره به این که هم اکنون ۶۱۰۰ فعال اقتصادی خارجی در بازار بورس ایران دارای کد سهامداری هستند، افزود: تجار ارمنی می‌توانند مانند سایر کشورها در بورس کالا سرمایه‌گذاری کنند و از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند .