عصر روز دوشنبه دهم آبان ماه، در مراسمی در محل اتحادیه هنرمندان ارمنستان، همزمان با افتتاح نمایشگاه آثار شرکت‌کنندگان در مسابقه نقاشی و مجسمه‌سازی «ایران از نگاه هنرمندان ارمنی»، فهرست برگزیدگان این مسابقه اعلام و یادداشت تفاهم همکاری اتحادیه نقاشان ارمنستان و انجمن هنرمندان نقاش ایران به امضا رسید.

به گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، در ابتدای این مراسم که با حضور آقایان ظهوری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و خزمالیان معاون وزیر آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان برگزار شد، آقای سورن صافریان رئیس اتحادیه نقاشان ارمنستان با تقدیر از ابتکار رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در برگزاری این مسابقه، ابراز امیدواری کرد دوره جدید روابط دو کشور، دوره همکاری‌های بیشتر هنری دو کشور باشد.

آقای آرا خزمالیان معاون وزیر آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان نیز در سخنانی کوتاه با اشاره به برخی از همکاری‌های اخیر هنری دو کشور از جمله برنامه اجرا شده در شهر مغری، نمایش چند اثر از سینمای معاصر ایران که با استقبال پرشور همراه بود و نیز برگزاری موفق این مسابقه نقاشی، از رونق گرفتن همکاری‌های دو کشور استقبال و ابراز خرسندی کرد.

آقای ظهوری سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان نیز، ضمن تقدیر از رایزنی فرهنگی و اتحادیه هنرمندان ارمنستان به سبب برگزاری موفق این رویداد، ابراز امیدواری کرد که روابط فرهنگی دو کشور به شناخت روزافزون مردم ایران و ارمنستان از یکدیگر کمک کند و به عنوان مبنایی برای گسترش روابط دو کشور در همه زمینه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

آقای طباطبایی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در ارمنستان نیز ضمن تبریک به شرکت‌کنندگان در مسابقه و به ویژه برگزیدگان آن، افزود: این مسابقه با همکاری صمیمانه اتحادیه نقاشان ارمنستان برگزار شد و بیش از صد اثر از هنرمندان ارمنی مورد ارزیابی قرار گرفت که هفت برگزیده ضمن دریافت لوح تقدیر، به عنوان مهمان طرف ایرانی، به تهران سفر خواهند کرد.

سپس یادداشت تفاهم همکاری اتحادیه نقاشان ارمنستان و انجمن هنرمندان نقاش ایران به امضای آقایان خزمالیان و طباطبایی رسید و از برگزیدگان مسابقه تقدیر شد.

هنردوستان مقیم ایروان می‌توانند تا روز هفدهم آبان ماه از نمایشگاه آثار شرکت‌کنندگان در مسابقه در محل اتحادیه هنرمندان ارمنستان بازدید کنند.