روز سه‌شنبه دوازدهم مردادماه 1400، جناب آقای ظهوری سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان به همراه سرهنگ صادقین وابسته نظامی‌کشورمان در ارمنستان و نمایندگان وزارت دفاع جمهوری ارمنستان از منطقه شورژای علیا در مرز جمهوری ارمنستان با جمهوری آذربایجان در استان گغارکونیک بازدید کرد.

به گزارش تارنمای سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، سفیر کشورمان سپس در مقر سپاه دوم ارتش ارمنستان با ژنرال آراییک هاروتیونیان دیدار کرد. در این دیدار، ژنرال هاروتیونیان درباره وضعیت مرز در ماه‌های اخیر و نیز درگیری‌های هفته گذشته توضیحاتی ارائه کرد.

 آقای ظهوری با ابراز  نگرانی از تداوم اختلافات مرزی دو کشور و با ابراز تسلیت به خانواده قربانیان درگیری‌های اخیر، بر ضرورت خویشتنداری طرفین و لزوم حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات دو کشور همسایه تاکید کرد.

 سفیر جمهوری اسلامی ایران با تصریح بر لزوم احترام همه طرف‌ها به مرزهای شناخته شده بین‌المللی، دستیابی هر چه سریع‌تر به صلح پایدار در منطقه قفقاز جنوبی را در راستای منافع مردم منطقه دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هر گونه مساعدت جهت برقراری صلح پایدار در منطقه را اعلام کرد.