پس از حاشیه های فراوان پیرامون نتایج انتخابات پارلمانی ارمنستان، رئیس جمهور این کشور در حکمی «نیکول پاشینیان» را به نخست وزیری منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «آرمن سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان طی حکمی در روز دوشنبه (امروز)، «نیکول پاشینیان» را به عنوان نخست وزیر این کشور منصوب کرد.

در این حکم آمده است: بر اساس بند ۱۴۹ قانون اساسی ارمنستان، نیکول پاشینیان به عنوان نخست وزیر منصوب می‌شود.

پیشتر، دادگاه قانون اساسی ارمنستان نتیجه انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور را که ماه میلادی گذشته برگزار شد؛ مورد تائید قرار داده بود.

البته انتظار صدور چنین حکمی از سوی این مرجع قضایی وجود داشت. یک هفته بعد از انتخابات ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) نیز کمیسیون مرکزی انتخابات ارمنستان، با انتشار نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور، حزب «قرارداد مدنی» به رهبری نیکول پاشینیان کفیل نخست وزیری را با برخورداری از ۵۳.۹۱ درصد آرا، پیروز این رویداد سیاسی معرفی کرد.

«ائتلاف ارمنستان» به رهبری «رابرت کوچاریان» که ۲۱.۹ درصد از آرا را در انتخابات از آن خود کرد، گفته بود که نتیجه انتخابات را قبول نداشته و به دادگاه قانون اساسی شکایت خواهد برد.

ارمنستان از زمان پایان جنگ دوم قره باغ در اواخر سال میلادی گذشته و بازگشت اراضی پیشتر اشغال شده به جمهوری آذربایجان، درگیر تنش‌های سیاسی است. برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام نیز راهی برای برون رفت از تنش‌های موجود بود.