نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در دیدار با رئیس مجمع عمومی  و دبیرکل اتحادیه بین‌المجالس ارتدوکس توضیحاتی درخصوص نحوه انتخاب و مشارکت آزادانه نمایندگان اقلیت های دینی در حیات سیاسی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛  آرا شاوردیان شنبه (2 مرداد ماه) با سرگئی گاورلیف رئیس مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس ارتدوکس و نماینده دومای دولتی روسیه و آقای ماکسیموس چاراکوپولوس دبیرکل اتحادیه بین المجالس ارتدوکس و نماینده پارلمان یونان و نیز مشاورین دبیرخانه این اتحادیه ملاقات و گفت وگو کرد.

در ابتدای این ملاقات ضمن تشکر از تلاش های رئیس مجمع عمومی  و دبیرکل اتحادیه در جهت برگزاری موفق این اجلاس درخصوص موضوعاتی همچون افزایش ارتباطات و تعاملات رسمی میان مجلس شورای اسلامی و اتحادیه بین المجالس ارتدوکس بحث و تبادل نظر شد.

همچنین توضیحاتی درخصوص نحوه انتخاب و مشارکت نمایندگان اقلیت های دینی و از جمله نمایندگان ارامنه در مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون اساسی و همچنین وضعیت مناسب و مشارکت آزادانه آنان در حیات سیاسی و اجتماعی کشورمان ارائه گردید.

رئیس مجمع عمومی و دبیرکل اتحادیه نیز در این ملاقات با اشاره به نقش مهم و تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام خواستار مساعدت برای تقویت ارتباط میان این اتحادیه و اتحادیه بین المجالس اسلامی شدند.

دبیرکل اتحادیه همچنین با اشاره به دیدار چند سال قبل خود از جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری نمود فرصتی برای حضور مجدد در ایران و ملاقات با مسئولان مجلس شورای اسلامی در جهت توسعه و تقویت روابط فراهم گردد. دبیرکل همچنین خواستار مشارکت دائمی و افزایش حضور نمایندگان مسیحی کشورمان در اتحادیه بین المجالس ارتدوکس و مشارکت نمایندگان کشورمان در نشست ها و کمیته های مربوط گردید.

بر اساس این گزارش نماینده ارامنه تهران و شمال کشور همچنین با محمدی سیجانی معاون دبیرکل اتحادیه بین المجالس اسلامی ملاقات و گفت وگو کرد. در این ملاقات راههای افزایش تعاملات و همکاری ها میان دو اتحادیه و سایر موضوعات مورد علاقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.