مجموعه ورزشی آیلین ملکیان امروز با حضور مدیران شهری در منطقه ۵ شهرداری اصفهان افتتاح شد.

به گزارش ایمنا آیلین ملکیان، بانویی که این ورزشگاه به نام او افتتاح شده است در حاشیه افتتاح پروژه‌های منطقه پنج به خبرنگار ایمنا گفت: سال‌ها بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران بودم و کارم را از باشگاه ورزشی آرارات شروع کردم و از همان جا هم به تیم ملی رسیدم. زمانی که برای تیم ملی بسکتبال انتخاب شدم، تنها بازیکن شهرستانی در بین ۱۱ نفر عضو تهرانی بودم که برای مسابقات دوستانه جماهیر شوروی سابق به ارمنستان، آذربایجان و گرجستان اعزام شدیم.

وی ادامه داد: بعد از آن به مسابقات آسیایی تهران دعوت شدم و برای دیدارهای تدارکاتی آن به همراه تیم ملی به ژاپن، هنگ کنگ، کره و کویت سفر کردیم همچنین در آن دوران به مسابقات آسیایی کره جنوبی نیز اعزام شدم و در این مدت توانستم افتخارات زیادی برای کشور و شهرم کسب کنم.

این پیشکسوت بسکتبال زنان که عنوان بهترین بازیکن و پس از آن بهترین مربی را در دوران مربیگری خود کسب کرده است، اظهار کرد: اعضای شورای شهر رزومه مرا دیده بودند و این افتخار نصیبم شد که این ورزشگاه به نام من نامگذاری شود؛ از ۱۵ سالگی روی زمین آسفالت بازی می‌کردم و از اینکه ورزشگاهی برای نوجوانان و جوانان این منطقه که عاشق ورزش هستند و می‌خواهند پیشرفت کنند احداث شد بسیار خرسندم. از شهرداری اصفهان و شورای شهر که به ورزشکاران زن اهمیت می‌دهند کمال تشکر را دارم.

منطقه ۵ به چنین ورزشگاهی نیاز داشت

همسر آیلین ملکیان نیز در مراسم افتتاح این ورزشگاه اظهار کرد: این افتخار بزرگی برای ماست که این سالن به نام همسرم نامگذاری شده است.

وانو وارتانیان ضمن قدردانی از مدیریت شهری اصفهان که برای تحقق این امر زحمت کشیدند، افزود: ما در این منطقه فقط باشگاه آرارات را داشتیم که از نظر وسعت بزرگ بود اما ورزشگاهی با این امکانات در این منطقه وجود نداشت؛ از این به بعد بچه‌های این منطقه می‌توانند از این امکانات استفاده کنند و این بسیار به نفع نسل جوان است.

وی ادامه داد: من خود ورزشی هستم و می‌دانم وجود چنین امکاناتی چقدر باعث خوشحالی کودکان و نوجوانان این منطقه خواهد شد. اگر چنین امکانات و فضاهایی وجود نداشته باشد ممکن است مشکلات زیادی بر سر راه جوانان قرار بگیرد و آن‌ها را از مسیر درست منحرف کند.