صبح روز سه شنبه-18 خرداد 1400- مجموعه ورزشی آیلین ملکیان با حضور قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان، احمد رضایی مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان، اعضای شورای شهر اصفهان و دیگر مسئولین شهری و همچنین مسئولین خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی، واروژ میناسیان رئیس و نورایر تومانیان و لریس نواسارتیان از دیگر اعضای شورای خلیفه گری و ژرژ غازاریان رئیس هیئت مدیره باشگاه ورزشی – فرهنگی آرارات اصفهان به بهره‌برداری رسید.

به نقل از ایمنا، این مجموعه ورزشی به پاس افتخارآفرینی‌های آیلین ملکیان، از پیشکسوتان بسکتبال ایران، توسط شهرداری منطقه 5 اصفهان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال، با مساحت 1400 مترمربع، دارای دو سالن بدنسازی و یک سالن اصلی به متراژ ۵۰۰ مترمربع ساخته و نامگذاری شده است.

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: اینکه ادیان اینگونه به صورت مسالمت‌آمیز در یک شهر تاریخی در کنار هم زندگی می‌کنند و بسیاری از آنها در سطح کشور و جهان می‌درخشند مایه افتخار است و اینکه زنان اصفهانی اینگونه می‌کوشند تا برابری و حقوق شهروندی را اثبات کنند جای بسی خوشحالی است. هر انسان توانمندی در این سرزمین باید احساس کند که می‌تواند توانمندی‌های خود را نشان دهد. وی در ادامه سخنان خود فرمود: اگر امروز آیلین ملکیان و امثال او مایه افتخار زنان ایران و مردم اصفهان شده، به دلیل آن است که توانمندی‌های او باور شده است بنابراین نباید برای کسانی که توانایی دارند مانع ایجاد کرد بلکه باید زمینه هنرنمایی زنان را فراهم ساخت.

احمد رضایی، مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان نیز فرمودند: مجموعه ورزشی آیلین ملکیان در زمینی به وسعت ۱۴۰۰ مترمربع احداث شده که در آن امکانات ویژه مادر و کودک لحاظ شده است تا بانوان برای حضور در ورزشگاه دغدغه‌ای نداشته باشند.

در این مراسم، قدرت الله نوروزی ی شهردار اصفهان نشان شهروند افتخارآفرین را به آیلین ملکیان اهدا نمود. همچنین سیپان کاشچیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان لوح تقدیری را به شهردار اصفهان و مدیر منطقه پنج شهرداری و یک فرش نفیس را به آیلین ملکیان اهدا کرد.