برنامه‌ احتمالی قطعی برق و خاموشی‌های اصفهان در روزهای یکشنبه دوم خرداد تا جمعه هفتم خرداد ماه اعلام شد.

به گزارش ایمنا حسین شکراللهی، مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع برق استان اصفهان با اشاره به خاموشی برق استان اصفهان که از اول خرداد شروع شد، گفت: قطعاً خاموشی‌ها ادامه‌دار خواهد بود و نمی‌توان اعلام کرد دقیقاً این خاموشی‌ها تا چه زمانی ادامه می‌یابد

شرکت توزیع برق اصفهان، نیز مناطقی را که در هفته اول خرداد ماه با قطعی احتمالی برق به‌مدت ۷۵ تا ۹۰ دقیقه روبه‌رو می‌شوند، اعلام کرد. در اطلاعیه شرکت توزیع برق اصفهان آمده است: «هم استانی گرامی، با هدف جلوگیری از خاموشی‌های گسترده و بی برنامه مشترکین، شرکت توزیع برق استان اصفهان نیازمند همکاری شما جهت بهینه نمودن مصارف سرمایشی و روشنایی در ماه‌های گرم پیش رو و توجه به مدیریت و کنترل پیک بار که معمولاً همزمان با اوج مصرف انرژی کشور رخ می‌دهد، می‌باشد.» این شرکت از شهروندان خواسته است در ساعت ۱۷ - ۲۲ از لوازم پر مصرف برقی به صورت همزمان استفاده نکنند.

برای پیدا کردن راه زمان قطعی برق محله یا خیابان مورد نظر خود ۲ راه کلی وجود دارد. به دلیل پیچیدگی ظاهری برنامه و منطقه بندی شرکت برق، ایمنا این دو راه را آموزش می‌دهد:

۱- راه حل آسان (بدون نیاز به جدول مناطق و خیابان)

آسان‌ترین راه برای پیدا کردن زمان خاموشی محل مورد نظر شما این است که ابتدا بدانید در روز گذشته منطقه شما طی چه ساعت‌هایی با قطع برق مواجه بوده است؟ سپس با استناد به جدول شماره ۱، رنگ منطقه خود را تشخیص دهید و در روزهای بعد نیز به دنبال همان رنگ بگردید.

مثال: برای مثال اگر برق منزل شما بین ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز شنبه رفته است شما در گروه ج و رنگ قرمز قرار دارید و احتمالاً در روز یکشنبه بین ساعت ۱۹ تا ۲۱ با قطعی برق مواجه خواهید شد.

۲- راه حل نسبتاً دشوار (پیدا کردن موقعیت و زمان دقیق)

برای پیدا کردن زمان دقیق قطعی برق از طریق این لینک اقدام کنید:

inma.ir/news/495424/برنامه-قطعی-برق-اصفهان-۲-تا-۷-خرداد-۱۴۰۰-لیست-مناطق-و-دانلود