تبریز - ایرنا - معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس از اجرای پروژه مسیر ارتباطی بلوار ساحلی ارس به بلوار کلیسا با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان خبر داد و گفت: به این ترتیب دسترسی به کلیسای تاریخی سنت استپانوس تسهیل می‌شود.

سیدمرتضی حسینی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این پروژه جزء طرح های مهم در دست اجرای سازمان می باشد که با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان تا تیرماه سالجاری به بهره برداری می رسد و با بهره برداری از آن دسترسی از مرکز شهر به بلوار کلیسا بطور مستقیم میسر می شود.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس افزود: برآورد اولیه این پروژه ۱۵ میلیارد تومان بود که با توجه به سایر هزینه های پروژه از جمله تملک و جابجایی تاسیسات مسیر و تعدیل پروژه مبلغ نهایی پروژه به ۲۵ میلیارد تومان خواهد رسید.

حسینی یادآوری کرد: اجرای مسیر ارتباطی بین شهر جلفا و سایت ویلایی و توریسم ضمن ایجاد کمربندی از مرکز شهر به بلوار کلیسا، کمکی برای کاهش بار ترافیکی داخل شهر خواهد بود.

وی افزود: این پروژه در حال حاضر برای ۶۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

کلیسای «سنت استپانوس» دومین کلیسای مهم ارامنه ایران است که در ۱۷ کیلومتری غرب شهر جلفا و سه کیلومتری کرانه جنوبی رودخانه ارس واقع شده است.

منطقه آزاد ارس در شمالغرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.