به گزارش ایمنا سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان اصفهان گفت: شرایط بسیار شکننده است و سفر به استان‌های قرمز و برعکس سفر از استان‌های قرمز به سایر استان‌ها ممنوع است بنابراین سفر از هر استانی که وضعیت آن قرمز باشد به سمت استان اصفهان در مبادی ورودی کنترل خواهد شد.

حجت‌الله غلامی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روز شنبه (۲۳ اسفند ماه) ستاد ملی با حضور ریاست جمهوری برگزار شد، تاکید ستاد همچنان بر عدم انجام سفرهای غیرضروری بوده چرا که شرایط بسیار شکننده است، و سفر به استان‌های قرمز و برعکس سفر از استان‌های قرمز به سایر استان‌ها ممنوع است.

وی افزود: وضعیت قرمز یا نارنجی شهرها و استان‌ها فردا اعلام می‌شود و سفر به این استان‌ها ممنوع خواهد شد، بنابراین سفر از هر استانی که وضعیت آن قرمز باشد به سمت استان اصفهان در مبادی ورودی کنترل خواهد شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش مسافر در استان‌ها تنها به هتل‌هایی که مورد تأیید بهداشت و درمان بوده و گواهی ایمن دریافت کرده‌اند، اختصاص دارد و ظرفیت سفر به استان اصفهان بسیار محدود است بنابراین سفرها محدود به مواردی است که اقامتشان در هتل‌ها را رزرو کرده باشند.

غلامی افزود: ظرفیت هتل‌ها نیز با توجه به دستورالعمل‌های اخذ گواهی ایمن، بین ۳۰ تا ۵۰ درصد است، بنابراین این موضوع نیز تعداد سفرها به استان را محدود می‌کند. امید است مردم کمتر به استان اصفهان سفر کنند و شهروندان اصفهانی نیز سعی کنند سفر نداشته و در صورتی که می‌خواهند سفری داشته باشند نیز حتماً از رزرو هتل و اقامتگاه مطمئن شده و به شهرهای با وضعیت مشابه استان اصفهان سفر کنند.

وی در خصوص نحوه صدور مجوز تردد در موارد ضروری، تصریح کرد: هماهنگ شده که مجوز تردد خودروها به استان اصفهان تنها برای افرادی صادر شود که مستند لازم در بخش‌های مختلف اداری، بیماری و یا مجالس خاص ترحیم و یا مواردی که ضرورت سفر را تأیید کند ارائه کنند تا فرمانداری‌ها گواهی مجوز سفر را صادر کنند و اگر در ورودی شهرها با مشکلی مواجه شدند بتوانند با ارائه این گواهی مشکل را حل کنند.