دکتر علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در دیدار ارمنستان از ۵ محصول راه یافته به بازار ارمنستان رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه که عباس بدخشان ظهوری سفیر ایران در ارمنستان و پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق نیز حضور داشتند، مدیران شرکت‌های دانش بنیان ضمن ارائه پیشنهادهای خود، به طرح دغدغه‌هایشان پرداختند و سپس رئیس صندوق نوآوری در سخنانی بر آمادگی صندوق برای ارائه تسهیلات برای تقویت صادرات شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد.

دکتر وحدت همچنین با اشاره به حمایت‌های صندوق نوآوری از ایجاد پایگاه‌های صادراتی و برپایی نمایشگاه‌های دائمی ایران در کشورهای خارجی، گفت: هم‌اکنون پایگاه‌های صادراتی ایران در چین، آذربایجان، ارمنستان، افغانستان و عراق ایجاد شده و به دنبال برپایی نمایشگاه‌های دائمی در سوریه و کنیا هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی توانمندی‌ها و محصولات خود را در پایگاه صادراتی شانگهای چین عرضه کرده‌اند. پایگاه صادراتی افغانستان نیز با ۱۵ شرکت و دو پایگاه صادراتی در سلیمانیه عراق و بغداد هر کدام با ۶ شرکت در حال راه‌اندازی و نهایی شدن هستند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد وظایف دفاتر صادراتی نیز توضیح داد و گفت: پایگاه‌های صادراتی برای ورود محصولات دانش بنیان به بازارهای صادراتی راه‌اندازی شده‌اند و ایجاد بستر لازم برای تولید محصول در کشور مقصد از دیگر وظایف این دفاتر است.

وحدت در مورد دیگر برنامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور توسعه بازارهای صادراتی شرکت‌های دانش بنیان، به برگزاری پاویون شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه عراق و نیز اعزام دو هیات تجاری با حمایت صندوق نوآوری به امارات و سوریه تا پایان سال اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، در حاشیه این نشست از ۵ محصول شرکت‌های ایرانی که به بازارهای ارمنستان راه یافته‌اند نیز رونمایی شد.

تولیدکنندگان این محصولات موفق شدند با خریداران معتبر ارمنی که کانال‌های توزیع محصول در ارمنستان را هدایت می‌کنند ارتباط برقرار کرده و بدون واسطه و امکان داشتن قیمت رقابتی با محصولات دیگر، به بازار این کشور راه پیدا کنند.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، مزیت ارتباط با خریداران معتبر، ایجاد روابط پایدار با بازار هدف است به‌طوری‌که محصول یکی از این شرکت ها به دلیل کیفیت و پایداری موجود در بازار، موفق به کسب جایگاه یک محصول انگلیسی مشابه شده است.