وزیر اقتصاد ارمنستان گفت: طبق رایزنی هایی که با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان داشتیم مقرر شد طی ۶ ماه آینده حجم تبادلات تجاری ایران و ارمنستان به یک میلیارد دلار افزایش یابد.

به گزارش ایسنا/اصفهان  وهان کروبیان، یکشنبه، ۵ بهمن در حاشیه دیدار خود با استاندار اصفهان، اظهار کرد: اولین باری است که به عنوان وزیر به ایران سفر می‌کنم و این سفر اتفاقی نبوده زیرا به ظرفیت‌های فراوان، وسیع و بزرگ این کشور آگاهی دارم و باید در راستای تعمیق و توسعه روابط اقتصادی دو کشور تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: هر دو ملت ایران و ارمنستان از دیرباز در کنار هم دوست و همسایه بودند، ولی متاسفانه اکنون سطح روابط اقتصادی ما با روابط دوستانه بین دو ملت همخوانی ندارد.

وزیر اقتصاد ارمنستان اضافه کرد: با توجه به اینکه سال‌ها در زمینه کسب و کار و تجارت فعالیت داشتم به ایران سفر کردم تا نه تنها تجارت متقابل را رونق و توسعه دهیم بلکه یکی باید از اهداف یعنی ایجاد تولیدات مشترک را اجرایی کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، کروبیان گفت: باید قدم‌های اجرایی زیادی برداریم و بتوانیم تولیدات ۲ کشور را به کشور ثالث صادر کرده و به فروش رسانده و نه تنها به اوراسیا بلکه به کشورهای دیگر قصد صادرات داریم.

به گفته وی از این رو تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند بخشی از تولیدات خود را در ارمنستان تکمیل کنند.

وزیر اقتصاد ارمنستان خاطرنشان کرد: حجم تبادل تجاری ایران و ارمنستان در سال گذشته ۴۰۰ میلیون دلار بود که نسبت به ظرفیت‌های ما اندک است، اما طبق رایزنی هایی که با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان داشتیم  مقرر شد طی ۶ ماه آینده حجم تبادلات تجاری ایران و ارمنستان به یک میلیارد دلار افزایش یابد.

اصفهان محل مناسبی برای سرمایه گذاران است

همچنین استاندار اصفهان در این دیدار گفت: اصفهان بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی دارد که میعادگاه مناسبی برای سرمایه گذاران است که کشورهای همسایه می توانند از ظرفیت های فراوان حوزه های مختلف آن استفاده و سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: برخی از تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی محدودیت‌هایی برای روابط و سرمایه گذاری‌ها به وجود آورده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری راهکارهایی برای شکستن تحریم‌ها وجود دارد.

وی اضافه کرد: تمام کشورهای منطقه به عنوان قدرت منطقه‌ای، ایران را در سطح بین المللی می‌شناسند.

رضایی گردشگری را یکی از مسائل مهم منطقه برشمرد و افزود: در زمینه تولیدات صنعتی، غیر صنعتی و مواد غذایی مذاکره و بر اساس اصول راهبردی ایران و ارمنستان اقداماتی در این باره انجام می شود.

بازدید از واحد های تولیدی و و دیدار با فعالان اقتصادی و بازدید از آثار تاریخی از جمله برنامه های سفر یکروزه وهان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان به اصفهان است.