به نقل از سایت: armenia.mfa.gov.ir

 

جناب آقای ظهوری سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی در ارمنستان، روز دوشنبه 24 آذر با آقای واهان کروبیان که روز ششم آذرماه جاری و پس از استعفای آقای تیگران خاچاتریان به عنوان وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان منصوب شده است، دیدار و گفتگو کرد.

سفیر کشورمان انتصاب آقای کروبیان به عنوان وزیر اقتصاد را به ایشان تبریک گفت و با آرزوی موفقیت برای ایشان در این مسئولیت مهم، به روابط رو به گسترش اقتصادی و تجاری دو کشور اشاره و بر تلاش برای عملیاتی شدن همه ظرفیت‌های گسترش روابط دو کشور دوست و همسایه تأکید کرد.

آقای کروبیان نیز ضمن خوشامدگویی به آقای ظهوری در اولین دیدار طرفین، با ابراز رضایت از روابط خوب اقتصادی و تجاری دو کشور، ابراز امیدواری کرد که گسترش روابط و همکاری‌های دو کشور ادامه یابد.

زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور، رفع موانع و اجرایی کردن توافق‌های دو کشور، همکاری دوجانبه در قالب اتحادیه اقتصادی اوراسیا، وضعیت منطقه آزاد مغری ارمنستان و همکاری با منطقه آزاد ارس، از جمله موضوعاتی بود که آقایان ظهوری و کروبیان در این دیدار درباره آن رایزنی کردند.

سفیر کشورمان، تسریع در اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های مشترک، تقویت روابط فعالان اقتصادی دو کشور، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، ایجاد شرکت‌های مشترک به منظور استفاده بهتر از فرصت‌های تجاری به ویژه در قالب اتحادیه اقتصادی اوراسیا و بررسی ظرفیت‌های همکاری‌های بیشتر دو کشور در حوزه کشت فراسرزمینی، دامپروری و شیلات را به عنوان برخی از زمینه‌های گسترش و تقویت همکاری‌ها مورد اشاره قرار داد.

آقایان کروبیان آمادگی طرف ارمنی را برای بررسی و اتخاذ تدابیری برای رفع مشکلات موجود در چارچوب همکاری دور کشور در زمینه اقتصادی و همچنین کمک به تحقق برنامه‌های مشترک اعلام نمود و طرفین توافق کردند بررسی تخصصی و تبادل نظر بیشتر درباره موضوعات مشترک را ادامه دهند.