روز پنچشنبه 20 آذر 1399، دکتر حسین امیری معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان، احمد رضایی مدیر شهرداری منطقه 5 اصفهان، امیر حسین خسروی رئیس خدمات شهری شهرداری منطقه 5 اصفهان و هیئت همراه، با اسقف سیپان کاشچیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران، واروژ میناسیان رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران و اعضای شورای خلیفه گری دیدار و گفتگو نمودند.

اسقف کاشچیان ضمن خوش آمد گویی به میهمانان، از خدمات ارزشمند شهرداری اصفهان در حوزه‌های مختلف شهری و مدیر شهرداری منطقه 5 اصفهان، درزمینه پیش‌برد طرح توسعه پروژه‌های عمرانی و ارتقای کیفیت و زیباسازی فضای شهری که باعث افزایش آرامش و نشاط عمومی و ارتقای سلامت روانی-جسمانی شهروندان و گردشگران می‌شود، قدردانی کرد. سیپان کاشجیان فرمودند: به دلیل روشنایی اماکن تاریخی به ویژه نورپردازی دیوار خارجی و برج ساعت کلیسای وانک که در شب جلوه این بنای باشکوه را دوچندان و دل‌انگیزتر کرده است از مدیریت شهری کمال تشکر را دارم. پیشوای مذهبی اظهار امیدواری نمودند که با همبستگی و اتحاد میان این شورا، مردم محله و مسئولان با درایت شهرداری، این روند بالنده و رو به رشد همچنان ادامه پیدا کند.

آقای امیری ضمن ابراز خرسندی از بازدید صورت گرفته، توضیح دادند که خدمات شهری در تمام سطح شهر بصورت یکسان پروژه های زیباسازی شهری را اجرا میکند و در رابطه با منطقه جلفا مهمترین پروژه های در حال اجرا سنگفرش مسیر پل مارنان تا مجله جلفا (که این مسیر تبدیل به پیاده رو خواهد شد) و همچنین سنگفرش کوچه هوانس شیراز و خیابان نظر میانی می باشد. آقای امیری در ادامه توضیحات خود از توجه ویژه شهردار محترم منطقه 5 اصفهان نسبت به محله جلفا و زیباسازی این محله توریستی سخن به میان آوردند.

در ادامه ی این دیدار واروژ میناسیان نیز به نوبه خود از فعالیت های انجام شده در رابطه با نور پردازی شهر اصفهان، کلیسای وانک و و دیگر کلیساها، و تزیینات زیبا و با سلیقه این سازمان در ایام سال نو میلادی قدردانی نمودند و همچنین در خصوص ایجاد فضای سبز در باشگاه ورزشی-فرهنگی آرارات و نورپردازی، مرمت و نوسازی فضای روبروی کلیسای وانک صحبت به میان آوردند. ایشان در ادامه خاطر نشان شدند که امسال با در نظر گرفتن شیوع ویروس کرونا، تصمیم بر آن شده است که برای جلوگیری از تجمعات داخل کلیسا و در فضای بیرونی آن هیچگونه تزئیناتی صورت نگیرد.

در پایان از طرف شورای خلیفه گری هدایایی به رسم یادبود به میهمانان اهدا گردید، سپس هیئت میهمان از کلیسای «هُوسِپ آرِماتاتسی» و موزه «خاچاطور گساراتسی» بازدید بعمل آورد.