جناب آقای ظهوری سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان روز دوشنبه دهم آذر از دانشگاه دولتی پزشکی ایروان بازدید و در خصوص چشم‌انداز همکاری با این دانشگاه با آقای آرمن مرادیان رئیس دانشگاه گفتگو کرد.

به گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان آقای مرادیان با تأکید بر این که دانشگاه دولتی پزشکی ایروان همیشه روابط نزدیکی با ایران داشته ابراز امیدواری نمود که همکاری با بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از جمله در زمینه سازماندهی سفرهای متقابل و تبادل تجربه بین پزشکان ایرانی و ارمنی گسترش یابد. وی با تأکید بر اهمیت تجربیات اندوخته شده در پی فعالیت با کشور همسایه افزود که تحت تأثیر عرصه بهداشت و تولید دارو در ایران قرار گرفته است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان نیز با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت هر دو کشور در مهار و غلبه بر شیوع ویروس کرونا، بر برنامه کشورمان برای توسعه همکاری‌های دانشگاهی از جمله در حوزه بهداشت تأکید کرد و با اشاره به ارتباطات تاریخی – فرهنگی عمیق بین ایران و ارمنستان، افزود باید از این امکان برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های پزشکی و بین دانشگاهی استفاده کرد.

طرفین توافق کردند که برنامه‌های مشترک را از طریق برگزاری جلسات ویدئوکنفرانس و تنظیم برنامه تبادل هیات‌های مرتبط پیگیری کنند.