به نقل از سایت: isna.ir

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: در کلان‌شهر اصفهان از فردا فعالیت مشاغل ۳ و ۴، مدارس، آموزشگاه‌ها و زبان‌سراها به مدت ۱۰ روز تعطیل هستند.

حجت‌الله غلامی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین محدودیت‌های کرونایی، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا محدودیت‌ها علاوه بر پنج شهرستان قبلی در ۳ شهرستان کاشان، شهرضا و مبارکه نیز اعمال می‌شود که بر این اساس فعالیت گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ به مدت یک هفته محدود و متوقف می‌شود.

وی افزود: در کلان‌شهر اصفهان که شامل بهارستان و سپاهان شهر هم می‌شود از فردا ۱۳ آبان به مدت ۱۰ روز فعالیت مشاغل ۳ و ۴ محدود و تعطیل می‌شود. همچنین تردد خودروهای غیر بومی به کلان شهر اصفهان از امشب تا ساعت ۱۲ روز جمعه ۱۶ آبان ممنوع می‌شود و پنج ورودی که قبلاً کنترل می‌شد و شامل ورودی‌های شاهین‌شهر، نجف‌آباد، مبارکه، فولادشهر و محور نائین- سگزی به اصفهان بود مجدداً کنترل شدید می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با بیان اینکه برای متخلفان ترددها جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال می‌شود، گفت: همچنین برای خروج خودروهای بومی از کلان‌شهر اصفهان به شهرهای دیگر هم همین محدودیت‌ها در نظر گرفته شده است.

غلامی تصریح کرد: یک سری مشاغل محدودیت دارند و برخی مشاغل به کل ممنوع می‌شوند. برای مثال تالارها تعطیل خواهند بود. مدارس نیز از فردا به مدت ۱۰ روز به طور کامل تعطیل خواهند بود و هیچ آموزش حضوری نخواهیم داشت. مراکز آموزشی، زبان سراها، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های تخصصی و هنرستان‌ها نیز از فردا تا ۲۳ آبان تعطیل خواهند بود.

به گزارش ایسنا، فهرست کسب و کارها در گروه شغلی دو به مراکز خرید، پاساژها، مراکز شماره گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی ها، آب میوه و بستنی فروشی ها، آرایشگاههای مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی ها، اسباب بازی فروشی ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی ها، مشاوران املاک، فروشگاههای لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل اختصاص دارد.

گروه شغلی سه، مدارس،  دانشگاه ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه ها و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری را شامل می شود.

گروه شغلی چهارم نیز شامل همایش ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه ها، چایخانه ها و قهوه خانه ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش ها، شهربازی ها و مراکز تفریحی آبی می شود.