به دعوت ریاست دانشکده زبانهای خارجی دانشگاه دولتی اصفهان، صبح روز یکشنبه، 20 مهرماه 1399، سیپان كاشجیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران، همراه با نورایر تومانیان نائب رئیس شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران و کتابدار کتابخانه نرسس شنورهالی کلیسای وانک در مراسم افتتاحیه کتابخانه دانشکده زبان های خارجی و علوم ورزشی دانشگاه اصفهان حضور بهم رساندند.

قبل از مراسم افتتاحیه، بازدیدی از دانشکده آرمنولوژی صورت گرفت که طی آن دکتر شکریان رئیس دانشکده زبان های خارجی، توضیحات مختصری در خصوص فعالیت های این دانشکده، تعداد اساتید و دانشجویان و فعالیت های آنان ارائه نمودند. سپس با اشاره به طرح تجمیع کتابخانه های دانشگاه اصفهان فرمودند که در راستای اجرای این طرح و همچنین با در نظر گرفتن فضای نامناسب کتابخانه های دانشکده ارمنولوژی و علوم ورزشی، کتابهای این دو دانشکده با کتابخانه دانشکده زبان های خارجی تجمیع شد و با توجه به افزایش حجم کتاب ها، کتابخانه جدید و مدرنی در زیرزمین دانشکده زبان های خارجی، با تمام امکانات لازم، از جمله اتاق مطالعه و سیستم جستجو، سیستم تهویه و روشنایی مناسب ساخته شد. محمد جواد شکریان همچنین ذکر کردند که تصمیم بر آن است که ساختمان قبلی کتابخانه را بازسازی و به اتاق مطالعه دانشجویان تبدیل کنند.

سپس مراسم بهره برداری از کتابخانه و سالن مطالعه توسط اسقف سیپان کاشجیان انجام گرفت. دکتر شکریان حاضرین را با بخش های مختلف کتابخانه و امکانات آن و بخش کتب ارمنی آشنا نمودند. وی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از حمایت های همیشگی شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران در خصوص حفظ و توسعه این دانشکده، خواستار ادامه همکاری در جهت زیباسازی و نوسازی محل کتابخانه قبلی و محوطه دانشکده شدند.

در پایان، اسقف سیپان کاشجیان ضمن اهدا هدیه ای به رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان، ساخت این کتابخانه مدرن و مجهز را تبریک گفته، برای تمامی افرادی که در این کار سهیم بوده اند، آرزوی موفقیت نمودند.

قابل ذکر است که در این مراسم دکتر یوسف شاقول معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان، دکتر شفیعیون رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان، غلامعلی قاسمی رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه اصفهان، وازگن میناسیان معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه اصفهان، دکتر شکریان رئیس دانشکده زبانهای خارجی دانشگاه اصفهان و رحمتی  مسئول کتابخانه دانشکده های زبان های خارجی و ورزشی دانشگاه اصفهان و جمعی از مدیران این دانشکده ها نیز حضور داشتند.