به نقل از سایت: alikonline.ir

 

«آلیک» - سکوت ترامپ در قبال درگیری نظامی هفته‌های اخیر در منطقه قره باغ موجب نارضایتی و ناراحتی جامعه ارامنه آمریکا شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جامعه ارامنه آمریکا از سکوت دونالد ترامپ و عدم اقدامات کافی دولت واشنگتن در قبال مناقشه نظامی قره باغ ناراضی هستند.

بر اساس این گزارش جامعه ارامنه آمریکا که حدود ۱.۵ میلیون نفر هستند، از رئیس جمهور و کنگره خواسته اند تا اقدام جمهوری آذربایجان در یورش به قره باغ را محکوم کنند.

دخالت ترکیه در این درگیری نظامی و عدم تمایل ترامپ برای محکوم کردن آنکارا نیز موجب خشم و ناراحتی بیشتر آنها شده است.

روز پنجشنبه هزاران نفر از ارامنه آمریکا در مقابل کاخ سفید تجمع کردند تا اعتراض خود را نسبت به سکوت و عدم اقدام کافی دولت ترامپ اعلام کنند.

دو روز پس از آغاز درگیری نظامی در منطقه قره باغ، جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ترامپ باید از رهبران ارمنستان و آذربایجان بخواهد تا آتش بس را برقرار کنند و دخالت ترکیه را نیز محکوم کند.

با این حال ترامپ تنها در یک بیانیه مشترک با روسیه و فرانسه مشارکت کرد و خواستار توقف درگیری ها شد. وی حاضر نشد از ترکیه بخواهد تا در این مناقشه دخالت نکند.

بعید به نظر می رسد که این مساله تاثیر زیادی در رقابت های انتخاباتی داشته باشد. بخش عمده ارامنه آمریکا در لس آنجلس، نیویورک و بوستون زندگی می کنند که دموکرات ها به راحتی می توانند در آنها به پیروزی برسند.