جناب آقای ظهوری سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان روز جمعه بیست و هفتم تیرماه با آقای رستم باداسیان وزیر دادگستری جمهوری ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان در این دیدار، آقای باداسیان مأموریت دیپلماتیک آقای ظهوری در ارمنستان را به ایشان تبریک گفت و ابراز اطمینان کرد که توسعه روابط دوستانه دو کشور همسایه ادامه خواهد یافت. آقای ظهوری نیز با اشاره به روابط گرم ایران و ارمنستان که مورد تائید رهبران دو کشور نیز قرار دارد، بر ادامه تلاش برای اجرای کامل توافقات دو کشور از جمله در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ارمنستان تاکید کرد.

وضعیت زندانیان ایرانی در ارمنستان و موضوع انتقال محکومین ایرانی برای ادامه تحمل حبس در زندان‌های ایرانی از جمله موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این دیدار که معاون سفیر جمهوری اسلامی و خانم گریگوریان معاون وزیر دادگستری و خانم هاروتونیان مشاور حقوقی وزارت دادگستری نیز حضور داشتند، طرف ارمنی با اشاره به تصمیمات گرفته شده، از انتقال احتمالی 24 زندانی ایرانی در هفته‌های آینده خبر داد.

در پایان این دیدار، آقای باداسیان با آرزوی موفقیت سریع دو کشور در مبارزه با شیوع ویروس کرونا، بر پیگیری جهت تسریع برگزاری دادگاه‌ها تاکید کرد.