به نقل از سایت: isna.ir

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: قره کلیسای چالدران از ۱۴ تیر به مدت یک هفته تعطیل است.

جلیل جباری در گفت و گو با ایسنا افزود: بنا به درخواست فرمانداری چالدران و تصمیمات ستاد شهرستانی مقابله با کرونا مجموعه تاریخی قره کلیسا چالدران به مدت یک هفته تعطیل اعلام شده است.

وی با بیان اینکه قره کلیسا چالدران در خرداد ماه امسال پس از رفع محدودیت‌ها، پس از تخت سلیمان تکاب رتبه دوم بیشترین تعداد بازدید را در سطح استان داشته است،ادامه داد: امسال برخلاف سال‌های پیش برگزاری مراسم مذهبی در قره‌کلیسا باداراک نیز به دلیل شیوع کرونا کنسل شده است.

جباری با اشاره به اینکه برگزاری آئین مذهبی ارامنه جهان همه ساله در ایران ضمن اینکه نشان دهنده زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان مختلف در ایران و آذربایجان غربی است، صلح و دوستی ایرانیان را به تصویر می کشد، تصریح کرد: همه ساله گردشگران زیادی به واسطه برگزاری مراسم مذهبی باداراک به چالدران سفر می کردند اما امسال براساس اعلام معاون استاندار با توجه به شیوع کرونا و سیر صعودی آمار مبتلایان این مراسم کنسل شد.

گفتنی است قره کلیسا که در بین ارامنه جهان به تاده مقدس معروف است در ۲۰ کیلومتری شمال شرق چالدران و بر روی مزار تاتائوس حواری حضرت مسیح (ع) احداث شده است و مراسم باداراک همه ساله در مرداد ماه به مدت ۳ روز در قالب آئینی مذهبی با حضور مسیحیانی از سراسر دنیا در این کلیسا برگزار می شود.