به نقل از سایت: mojsport.ir

 

به گزارش موج ورزش، سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران به همراه طاطاوس اوهانیان رئیس مجمع نمایندگان ارامنه اصفهان و جنوب ایران، واروژ میناسیان رئیس شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، واهیک طروسیان عضو شورای خلیفه گری و سرمربی سابق تیم فوتبال گیتی پسند و ژرژ غازاریان عضو شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و رئیس هیئت مدیره باشگاه آرارات اصفهان با حضور در اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با سید محمد طباطبایی سرپرست این اداره ملاقات و گفتگو نمودند.

سیپان کاشجیان در این ملاقات صمیمی ضمن تبریک عید سعید فطر به همه مسلمانان جهان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان برای ما ارامنه نیز مقدس می باشد، پس از ماه ها تلاش همگانی برای کنترل و مبارزه با شیوع بیماری کرونا، این ماه مبارک برای مردم خوش یمن بود و پیروزی چشمگیری در جهت مبارزه با این ویروس به ارمغان آورد.

اسقف کاشجیان در ادامه ضمن تبریک به سید محمد طباطبایی گفت: با مدیران زیادی در سطح استان و کشور ملاقات داشتم اما بسیار خرسندم و باعث افتخار است که برای نخستین بار با یک مدیر ورزشی ملاقات می کنم، انتصاب آقای طباطبایی را به عنوان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان باید به فال نیک گرفت و بنده به وی صمیمانه تبریک عرض می نمایم.

وی افزود: به جهت اهمیتی که برای توسعه ورزش در بخش قهرمانی و همگانی قائل هستیم ضرورت دانستیم به همراه شورای خلیفه گری، مجمع نمایندگان و پیشکسوتان ورزش ارامنه با سرپرست اداره کل ورزش و جوانان دیدار و آمادگی خود را برای هر گونه همکاری در حوزه ورزش اعلام می کنیم.

پیشوای مذهبی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سطح جهان بیان داشت: این بیماری وقفه ای در ورزش جهان ایجاد کرد، اما خوشبختانه نتوانست به ورزشی آسیب جدی بزند و ورزشکاران ایرانی با رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان به فعالیت های ورزشی خود ادامه می دهند و از طرف جامعه ارامنه به ویژه جامعه ورزشی آرزوی سربلندی برای ورزشکاران ایرانی در میادین بین المللی داریم.

اسقف کاشجیان در پایان با بیان اینکه جامعه ارامنه در اصفهان مجمع نمایندگان دارد، گفت: مجمع نمایندگان ارامنه اصفهان مستقیم توسط مردم ارامنه انتخاب می شوند و به عنوان مقننه عمل می کنند.

طاطاوس اوهانیان رئیس مجمع نمایندگان ارامنه اصفهان و جنوب ایران که صاحب امتیاز باشگاه فرهنگی ورزشی آرارات اصفهان می باشد، نیز گفت: در سال گذشته با برنامه ریزی سالن مجموعه ورزشی باشگاه آرارات بازسازی گردید و کف پوش آن نیز نصب شد، ما آمادگی هرگونه همکاری در زمینه توسعه ورزش، را با اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان داریم و از نظرات فنی کارشناسان ورزشی در راستای پیشرفت ورزش ارامنه استقبال خواهیم کرد. از آقای طباطبایی و همکارانش دعوت می کنیم که از باشگاه فرهنگی ورزشی آرارات بازدید به عمل آورند و ما را در توسعه زیرساخت ها، ورزش قهرمانی و همگانی راهنمایی نمایند.

وی با بیان اینکه در صدد احداث پیست دوومیدانی مجموعه ورزشی آرارات هستیم، بیان داشت: رابطه و تعامل خوبی مجمع نمایندگان ارامنه اصفهان با مسئولین باشگاه آرارات دارند و در بسیاری از مواقع همراه ما بوده اند، متاسفانه زمین چمن فوتبال ارامنه تصرف شده که از مدیرکل ورزش و جوانان و نمایندگان مجمع ارامنه می خواهم که با همفکری این زمین را دوباره در اختیار فوتبالیست های ارامنه اصفهان گذارند، قبلا این زمین از شورای خلیفه گری برای باشگاه آرارات اجاره شد و به صورت توافقی هفته ای 3 روز در اختیار فوتبالیست های ارامنه قرار می گرفت، اما اکنون این چنین نیست هرچند مالکیت زمین از شورای خلیفه گری می باشد.

ژرژ غازاریان رئیس هیئت مدیره باشگاه آرارات اصفهان نیز ضمن تبریک به آقای طباطبایی از سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خواست که توجه ویژه ای به ورزش ارامنه اصفهان به ویژه باشگاه آرارات داشته باشد و ما برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان اصفهان از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم بود.

واهیک طروسیان عضو شورای خلیفه گری و پیشکسوت فوتبال گزارشی از عملکرد باشگاه آرارات در سال گذشته ارائه داد و بیان داشت: باشگاه فرهنگی ورزشی آرارات همگام با ورزش استان اصفهان می باشد که این باشگاه، باشگاه قهرمان پروری محسوب می شود و امیدوارم با حمایت سرپرست اداره کل ورزش و جوانان همچنان به رسالت خود که همان قهرمان پروری و ورزش همگانی است ادامه دهد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این نشست صمیمانه گفت: تمامی جامعه ارامنه در دوران هشت ساله دفاع مقدس با استقبال از فراخوان شوراهای خلیفه گری به پشتیبانی از عملیات خطوط مقدم جبهه ها برخاستند که قابل تقدیر است و ما در اصفهان نیز شهید ورزشکار ارامنه نیز داریم.

سید محمد طباطبایی ادامه داد: در ورزش نیز ارامنه استان اصفهان در طول سال های متمادی خدمات ارزنده ای به ورزش کشور ارائه کرده اند که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه باید از راهبردها و نظرات ارزشمند مسئولین ارامنه استان اصفهان بهره برد، افزود: چراکه اعتقاد داریم مجموعه بسیار توانمندی با اندیشه های والا در شورای خلیفه گری، مجمع نمایندگان ارامنه و مدیریت باشگاه فرهنگی ورزشی آرارات اصفهان فعالیت می کنند.

طباطبایی ضمن قدردانی از همکاری خوب مدیران باشگاه آرارات با تیم های نامی نو، ون پارس و ... برای برگزاری مسابقات لیگ گفت: برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی شهروندان ارامنه، آمادگی هرگونه تعامل و همکاری را با شورای خلیفه گری، مجمع نمایندگان ارامنه و باشگاه آرارات داریم و در آینده نزدیک از باشگاه آرارات بازدید به عمل خواهیم آورد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به زمین چمن تصرف شده بیان داشت: با تشکیل جلسات و بررسی موضوع، جهت رفع مشکلات فوتبالیست های ارامنه اقدام خواهیم کرد و امیدوارم یک تیم خوب فوتبال از باشگاه آرارات در مسابقات استانی و ملی ببینیم.

وی در پایان تاکید کرد: تقاضا دارم به عنوان عضو افتخاری در باشگاه فرهنگی ورزشی آرارات به ورزشکاران ارامنه خدمت نمایم.