به نقل از سایت: www.icana.ir

 

 


کارن خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در زمینه تعطیلی مدارس نهادها و مراکز تخصصی تصمیم‌گیر باید اظهار نظر کنند و با توجه به جدی بودن این ویروس، تعطیلی مدارس منع قانونی ندارد.
نماینده مردم ارامنه شمال ایران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چنین مواقعی ستاد مقابله با بحران باید وارد عمل شود، افزود: هیأت دولت، وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در صورت جدی بودن خطر این پدیده باید وارد عمل شوند.
وی با تأکید بر اطلاع رسانی دقیق و شفاف در خصوص میزان شیوع بیماری کرونا، گفت: در حال حاضر خانواده‌های بسیاری نسبت به شیوع کرونا نگرانی دارند و ضرورت دارد که مردم به هشدارهای پزشکی که هفته‌ها است توصیه می‌‎شود، توجه کنند.
خانلری افزود: موضوع مقابله با کرونا باید در مراکز تصمیم‌‎ گیر کشور در اولویت قرار گیرد و نسبت به آن تصمیمی بر پایه مستندات عینی اتخاذ شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس نمی‌تواند موضوع تعطیلی مدارس را در دستور کار قرار دهد چرا که این موضوع، مسئله‌ای تخصصی است که با توجه به میزان وخامت ماجرا باید درباره آن تصمیم‌گیری شود و نهادهای ذکر شده در این رابطه باید هرچه سریعتر تصمیم‌گیری کنند.
به گزارش خانه ملت، وزیر آموزش و پرورش از برنامه این وزارتخانه برای پیشگیری از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا و اطلاع‌رسانی در مورد این بیماری و دستورالعمل لازم برای تعطیلی مدارس در شرایط بحرانی خبر داد.