به نقل از سایت: www.irna.ir


به گزارش رادیو ارمنستان، نیکول پاشینیان در پیامی فیس بوکی نوشت: انتظار می‌رود دولت ارمنستان در مورد مراودات با ایران به مدت دو هفته تصمیم بگیرد.
پاشینیان افزود: براساس ماده ۱۶ قانون مرزهای دولتی جمهوری ارمنستان که در صورت شیوع بیماری‌های عفونی ارتباطات مرزی را بطور موقت متوقف می‌کند، دولت تصمیم فوق العاده‌ای براجرای این این قانون با جمهوری اسلامی ایران به مدت دو هفته خواهد گرفت.
رادیو ارمنستان تاکید کرد که با در نظر گرفتن این شرایط، ارتباطات هوایی ایران و ارمنستان و ورود افراد از طریق گذرگاه مرزی "مغر" به ارمنستان به حالت تعلیق در خواهد آمد.
وزارت امورخارجه ارمنستان نیز ضمن توصیه به شهروندانش برای پرهیز از سفرهای غیرضروری به ایران، از همکاری نزدیک با جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با شیوع بیماری کرونا خبر داد.
وزارت امورخارجه ارمنستان روز گذشته (شنبه) در بیانیه‌ای عنوان کرد: همزمان با ارزیابی جامع اوضاع در منطقه، ما همکاری‌های نزدیکی با مقامات ایران و گرجستان در راستای تبادل اطلاعات، اتخاذ تدابیر لازم و همچنین بررسی سناریوهای احتمالی به دنبال شیوع ویروس کرونا داریم.
در ادامه این بیانیه عنوان شد: ما اخبار به روز شده را در مورد تدابیر اتخاذ شده اعلام خواهیم کرد. از شهروندان ارمنی می‌خواهیم از سفرهای غیرفوری به ایران خودداری کنند و همچنین از شهروندان ارمنی حاضر در ایران درخواست می‌کنیم در مورد این وضعیت با سفارت ارمنستان در تهران تماس بگیرند.
براساس گزارش‌های رسمی، تاکنون ابتلاء ۴۳ مورد در داخل ایران به ویروس کرونا تایید شده که هشت فوتی به دنبال داشته است.
ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه امسال) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.
در همین حال شیوع ویروس کرونا در مناطق نسبتا وسیعی از جهان باعث شده تا سازمان‌های بهداشتی و درمانی در سراسر منطقه آمریکای لاتین و حوزه کارائیب با دولت‌های منطقه‌ای با هدف آمادگی در برابر شیوع احتمالی این ویروس همکاری کنند و به حالت آماده‌باش کامل درآیند.