دکتر قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان، دکتر علیرضا نصراصفهانی رئیس شورای شهر اصفهان و مهندس رضایی مدیر شهرداری منطقه 5 اصفهان روز سه شنبه 1 بهمن 1398 با همراهی اعضای شورای شهر با پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران و اعضای خلیفه گری ارامنه اصفهان در کلیسای وانک دیدار کردند.

آقای نصر اصفهانی سال نو میلادی و میلاد حضرت مسیح را تبریک گفته و یادآور شدند که بنابر تصمیم اخیر شورای شهر اصفهان یک مجموعه فرهنگی – ورزشی در منطقه 5 بنام ورزشکار و مربی پیشکسوت ارامنه اصفهان آیلین ملکیان نامگذاری خواهد شد.

در ادامه دکتر نوروزی ضمن عرض تبریک به مناسبت سال نو میلادی فرمودند که در این کره خاکی با 6 میلیارد جمعیت، جمعیتی 11 میلیونی به نام ارامنه زندگی می کنند که خوشبختانه عده ای از آنان در ایران و بخشی نیز ساکن اصفهان، محله جلفا می باشند. ارامنه در جهان، بخصوص در ایران و در حوزه هنر و ورزش، بسیار تاثیرگذار بوده و جزو پیشکسوتان می باشند. 

اسقف سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران از همکاری های همیشگی شهرداری و شورای شهر تشکر نمودند. ایشان تشکر ویژه ای از شهرداری منطقه 5 اصفهان درخصوص تزئینات بسیار زیبای محله جلفا که به مناسبت سال نو میلادی تعبیه شده بود نمودند. 

در این دیدار یک نقاشی آبرنگ اثر استاد احمد مطیع که محراب و نمازخانه اصلی کلیسای وانک را به تصویر کشیده بود به پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران اهدا گردید.