به نقل از سایت: www.imna.ir

فرماندار اصفهان گفت: انتخابات یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای کشوری است که مبتنی بر دمکراسی و مردم سالاری دینی اداره می شود.

به گزارش ایمنا به نقل روابط عمومی فرمانداری اصفهان، حسین سیستانی معاون استاندار و فرماندار اصفهان در جلسه انتخاب معتمدین هیئت اجرایی اقلیت دینی ارامنه جنوب ایران، با بیان اینکه انتخابات یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای کشوری است که مبتنی بر دمکراسی و مردم سالاری دینی اداره می شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه انتخابات در کشور ما از ابتدای انقلاب تاکنون، به طور نهادینه شده ای براساس مفاد قانون اساسی برگزار می گردد.

وی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شرایط برای حضور و مشارکت همه اقشار و آحاد مردم جهت انتخاب شخص اصلح و همچنین نامزدی در انتخابات، فراهم است.

فرماندار اصفهان ادامه داد: براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، در کنار مسلمانان، اقلیت های مذهبی کشور نیز از امتیاز حضور و مشارکت در انتخابات بهره مند هستند و باید شرایط از لحاظ قانونی و اجرایی جهت برگزاری مطلوب انتخابات مهیا گردد.

سیستانی خاطرنشان کرد: براساس ماده ۳۱ و ۳۲ قانون انتخابات، از بین ۳۰ نفر از معتمدین هیئت اجرایی اقلیت ارامنه جنوب ایران، هشت نفر به عنوان معتمدین اصلی هیئت اجرایی و پنج نفر نیز به عنوان اعضای علی البدل انتخاب می شوند تا زمینه برای اجرای انتخابات فراهم گردد.

پس از رأی گیری، هویک آودیان، هراچ دراوانسیانس، دیمیتری آوانسیان، فرد بغذیان، قوکاس زادوریان قلعه ماماکائی، گویک کارابدیان قلعه ماماکائی، واهه آگون و رازمیک هوسپیان به عنوان معتمدین اصلی و کارن آبدیان، سرژیک میناسگانیان، ورویر بدروسیان قلعه ماماکائی، واروژ غریبیان و ایشخان بوقز احمدآبادی، به عنوان اعضای علی البدل هیئت اجرایی اقلیت دینی ارامنه جنوب ایران انتخاب شدند.