به نقل از سایت: www.armenia.mfa.gov.ir

آقای محمدجواد جمالی نوبندگانی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و هیات همراه که برای شرکت در دوازدهمین نشست پارلمانی مجمع سازمان پیمان امنیت جمعی در ایراوان به سر می‌برد، روز پنج‌شنبه شانزدهم آبان ماه با روسای دو کمیته پارلمان ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

در دیدار هیات ایرانی و آندرانیک کوچاریان رئیس کمیته دفاع و امنیت پارلمان ارمنستان و تعدادی از اعضای این کمیته، طرفین  با مرور روابط دوستانه دو کشور، تحولات منطقه، روابط پارلمانی دو کشور و آخرین فعالیت‌ها و اقدامات گروه دوستی پارلمانی دو کشور را مورد بحث و گفتگو قرار دادند. نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این دیدار بر اهمیت رویکرد جمعی به مسائل مرتبط با امنیت منطقه تاکید کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی همچنین با روبن روبینیان رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان ارمنستان نیز دیدار و گفتگو کرد و با اشاره به نقش دخالت بازیگران فرامنطقه‌ای در چالش‌های امنیتی منطقه و به ویژه خطرات ناشی از عدم رعایت حاکمیت ملی کشورها، بر ضرورت گسترش روابط دو کشور و مقاومت در برابر نیروهای مانع توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

آقای جمالی نوبندگانی در سفر به ایروان، علاوه بر سخنرانی در نشست پارلمانی مجمع سازمان پیمان امنیت جمعی در ایراوان، با وارازدات کاراپتیان رئیس گروه دوستی ایران در پارلمان ارمنستان نیز دیدار و گفتگو کرد.