صبح روز 13 آبان 1398 دانش آموزان مدرسه غیر دولتی ارامنه کانانیان و کاتارینیان اصفهان در برنامه صبحگاه خود، بیانیه ای را به مناسبت روز دانش آموز خواندند. سپس جمعی از دانش آموزان با همراهی اولیا و مربیان خود در تجمعی در محوطه کلیسای وانک شرکت نمودند.

در زیر بیانیه ی دانش آموزان آن مدرسه را مشاهده می کنید:

 

وقتی حرف از 13 آبان به میان می آید اغلب فکر می کنیم که در سیزده آبان فقط یک اتفاق رخ داده است. در حالیکه در سیزده آبان در سال های مختلف در روند پیروزی انقلاب اسلامی ایران، وقایع مختلفی رخ داده است که عبارتند از: تبعید امام خمینی (ره) در تاریخ سیزده آبان سال 1343، کشتن دانش آموزان در سیزده آبان سال 1357 و اشغال سفارت آمریکا در ایران توسط دانشجویان در سال 1358، اما به طور کلی 13 آبان نماد اشغال سفارتخانه آمریکا توسط دانشجویان خط امام (ره) است که پس از این واقعه در سخنرانی های خود از این سفارت با عنوان "لانه جاسوسی" یاد کردند و این واقعه را "انقلاب دوم" و "انقلاب زیادتر از انقلاب اول" نامیدند و ارزش آن را بالاتر از ارزش "انقلاب سال 57" عنوان کردند.

همچنین این واقعه به عنوان یک واقغه بین المللی معرفی شد و در تقویم با عنوان "روز مبارزه با استکبار جهانی" معرفی گردید.

این پیروزی برای جمهوری اسلامی ایران پیروزی بسیار یزرگی محسوب می شد و مایۀ سرشکستگی و بی آبرویی آمریکایی ها بود به طوری که به تلافی این پیروزی اقدامات سخیف زیادی از جمله ترور، بمب گذاری و تحمیل 8 سال جنگ را بر علیه مردم ایران انجام دادند اما ملت شریف ایران در مقابل تمامی این اقدامات مقاومت کردند و اتحاد خود را حفظ کردند.

در حال حاضر نیز موضع ما نسبت به آمریکایی ها تغییر نکرده و آمریکا نیز همچنان به سیاست های خصمانۀ خود علیه کشور و ملت ایران ادامه می دهد. بنابراین وظیفۀ دانش آموزان در این زمان نیز نسبت به دانش آموزان سال 58 تغییری نکرده و دانش آموزان باید همیشه آگاه باشند و در هر شرایطی اتحاد خود را با یکدیگر و ملت ایران حفظ کنند تا بتوانند در شرایط بحرانی از وطن خود در برابر کشور های سلطه طلب دفاع کنند.

 

13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، روز دانش آموز مبارک باد.