به نقل از سایت: www.alikonline.ir

«آلیک» - باشگاه آرسنال اعلام کرد به دلایل امنیتی، هنریک مخیتاریان را به فینال لیگ اروپا به کشور آذربایجان نخواهد برد.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساکرنت، آرسنال قرار است ۸ خرداد ماه در کشور آذربایجان و در ورزشگاه المپیک باکو به دیدار چلسی برود. دیداری که فینال لیگ اروپا دومین تورنمت معتبر باشگاهی در قاره اروپاست.

بعد از روزها شایعات زیاد درباره هنریک مخیتاریان، بازیکن ارمنستانی آذربایجان، باشگاه آرسنال رسماً اعلام کرد این بازیکن را به دلایل امیتی به آذربایجان نخواهد برد تا ستاره ارمنستانی غایب بزرگ تیمش برای فینال لیگ اروپا باشد.

باشگاه آرسنال با قدردانی از مخیتاریان از نقش پررنگ این بازیکن در رساندن آرسنال به فینال لیگ اروپا یاد کرد و غیبت این بازیکن در فینال را به دلایل امنیتی از اتفاقات تلخ و ناراحت کننده دانست.

یوفا: از آذربایجان به خاطر میختاریان تضمین گرفتیم

یوفا می‌گوید برای ممانعت از تصمیم آرسنال مبنی بر عدم استفاده از هنریک مخیتاریان، ستاره ارمنی این تیم، در فینال لیگ اروپا در باکو هر آنچه در توانش بوده انجام داده است.

به گزارش "ورزش سه"، یوفا میگوید در آستانه دیدار آرسنال و چلسی در فینال لیگ اروپا که در باکو برگزار خواهد شد، از بالاترین مقامات آذربایجان، تضمین‌هایی درباره امنیت هنریک مخیتاریان، ستاره ارمنی آرسنال دریافت کرده است. یوفا می‌گوید برای اینکه مخیتاریان، حضور در فینال لیگ اروپا را از دست ندهد، هر آنچه در توانش بوده انجام داده است.

اما باشگاه آرسنال اعلام کرد تصمیم خود را گرفته و برای بازی با چلسی در فینال لیگ اروپا در روز ۲۹ مه، میختاریان را به همراه تیم به باکو نخواهد برد. آرسنال اعلام کرد این تصمیم را بعد از گفتگو با میختاریان گرفته است. علت این تصمیم تنش‌های سیاسی بین ارمنستان و آذربایجان بوده که باعث شده آرسنال نسبت به امنیت و سلامت ستاره ارمنی‌اش نگران شود.

اما یوفا با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: "یوفا در همکاری با باشگاه آرسنال برای حل این مشکل تلاش کرد و از بلندپایه‌ترین مقامات آذربایجان تضمین‌هایی درباره ایمنی و امنیت بازیکنان هر دو تیم حاضر در فینال دریافت کرد".

در ادامه بیانیه یوفا آمده: "به خاطر دریافت این تضمین‌ها یک برنامه امنیتی جامع تنظیم شد و در اختیار باشگاه قرار گرفته. با اینکه باشگاه آرسنال به تلاشهای فیفا و دولت آذربایجان در این مورد اذعان کرده ولی یوفا در نهایت به تصمیم آرسنال برای سفر به باکو بدون بازیکنش احترام می‌گذارد".