به نقل از سایت: www.yerevan.mfa.ir

همزمان با ماه ضیافت الهی دانش آموزان فارسی آموز مدرسه آیگستان استان آرارات ارمنستان بهمراه مدیر و معلمین این مرکز آموزشی روز شنبه 1398/02/28 میهمان جناب آقای سجادی سفیر محترم کشورمان در ایروان بودند.

در این دیدار مدیر مدرسه آیگستان با تشکر از مساعدت ها و کمک های سفارت کشورمان در راه اندازی کلاس زبان فارسی در این مدرسه ،آموزش زبان فارسی را باعث آشنایی دانش آموزان با فرهنگ، تمدن و تاریخ کهن ایران توصیف نموده و افزود تلاش می کنیم با نظارت و تشویق بیشتر دانش آموزان و استفاده از معلمین باتجربه در یادگیری فراگیران نقش فعالی داشته باشیم.

آقای ژرژیک آبراهامیان مدیر مرکز آموزشی و فرهنگی کاسکاد و معلم این مدرسه نیز با اشاره به راه اندازی این کلاس در استان آرارات از اقبال و اشتیاق والدین و فرزندان آنان برای یادگیری زبان فارسی  خبر داده و افزود هم اکنون بیش از 30 دانش آموز در این مدرسه به یادگیری زبان فارسی مشغول می باشند که با توجه به محدویت امکانات در حال حاضر قادر به پاسخگویی به تعداد زیادی از دانش آموزان که مشتاق فراگیری زبان فارسی می باشند، نمی باشیم.

در ادامه این دیدار و نشست صمیمی جناب آقای سجادی سفیر محترم کشورمان در ایروان ضمن تشکر از تلاش های استاندار آرارات و مدیر مدرسه آیگستان تاکید نمودند زبان  آموزی در ابتدا باعث آشنایی فراگیران با فرهنگ، تمدن و تاریخ غنی ایران خواهد گردید و در نهایت منجر به نزدیکی دو ملت و گسترش روابط بین دو کشور در آینده نزدیک خواهد گردید.

جناب آقای سجادی ترویج آموزش زبان فارسی در ارمنستان را منجر به توسعه گردشگری، افزایش همکاری های علمی و دانشگاهی، گسترش تجارت و ارتقای سطح همکاری های اقتصادی و ترویج فرهنگ ایرانی در ارمنستان دانستند و از معلمین و مدیران مراکز آموزش زبان فارسی خواستند با استفاده از روش های نوین یادگیری نظیر نمایش فیلم، پخش موسیقی، بازی های کامپیوتری و بازی های کودکانه منجر به علاقه بیشتر فراگیران به یادگیری گردند.

سفیر محترم کشورمان در پایان این دیدار پیوند های تاریخی و تمدنی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان را ناگسستنی و پایدار توصیف کردند و افزودند ایران و ارمنستان همواره طی قرن های گذشته در کنار یکدیگر بوده و در مراحل مختلف و برهه های حساس همیشه از همدیگر حمایت و پشتیبانی نموده اند.

دانش آموزان و فراگیران زبان فارسی در این ملاقات دوستانه میزان  آموخته های خود از زبان فارسی را ارائه نمودند و در پایان این دیدار جوایزی از سفیر محترم کشورمان دریافت نمودند.

کلاس آموزش زبان فارسی در مدرسه آیگستان استان آرارات حدود سه ماه گذشته با حضور سفیر محترم کشورمان و استاندار آرارات در این مدرسه افتتاح گردید.