به نقل از سایت: www.irna.ir

«امیل موسی خانی» سرپرست گروه 6 نفره داوطلب امداد به سیل زدگان پلدختر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: بر اساس حس وطن دوستی و انسان دوستی و وظیفه انسانی برای کمک به سیل زدگان پلدختر به این شهر آمدیم.

وی اظهار کرد: ارمنی ها و مسلمانان در ایران روابط برادرانه و نزدیکی باهم دارند و همواره در مصائب و مشکلات کنار یکدیگر هستند. 

وی افزود: حضرت عیسی مسیح(ع) پیروان خود را دعوت به دستگیری از نیازمندان کرده و می فرماید؛ اگر برادری غمگین است ما هم غمگین هستیم و اگر شاد است، ما هم شاد می شویم. 

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز هم برای کمک به سیل زدگان آق قلا به این شهر سفر کردیم و اکنون نیز برای کمک به سیل زدگان پلدختر آمدیم که به علت تقسیم کار توسط گروه های پیشتاز امدادرسان و روند رو به عادی شدن وضع شهر، فردا به استان خوزستان سفر می کنیم.

عضو تیم باشگاه بسکتبال فراز تهران و عضو تیم ملی زیر 18 سال ارمنستان نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: با وجود اینکه در تیم ملی بسکتبال ارمنستان بازی می کنم به عشق ایران و هموطنانم تمرینات تیم ملی ارمنستان را تعطیل کردم و برای کمک به سیل زدگان آمدم.

«میکی آودیان» اظهار کرد: در شرایطی که قرار بود در اردوی آمادگی تیم ملی بسکتبال ارمنستان آماده شوم، از مربی تیم ملی اجازه گرفتم تا به ایران بیایم و در کنار هموطنان سیل زده باشم. 

وی که تولد 18 سالگی خود را در پلدختر جشن گرفت، گفت: آرزوی سلامتی و سعادت برای تمام ایرانیان دارم و پس از سفر خوزستان به ادامه تمرینات ورزشی خود خواهم پرداخت. 

دیگر عضو گروه امدادی ارمنی نیز به ایرنا گفت: موجب افتخار ما ارامنه است که در کنار هموطنان ایرانی خود به سیل زدگان کمک کنیم. 

«اجمیل موسی خانی» اضافه کرد: مشکلات سیل زدگان را مشکلات خودمان می دانیم و آماده هر گونه کمک هستیم. 

به گزارش ایرنا، گروه های مختلف خودجوش مردمی از اقصی نقاط ایران اسلامی برای کمک به سیل زدگان پلدختر به این شهرستان سفر کردند. 

سیل اخیر پلدختر بر پایه تازه ترین برآورده ها، سبب تخریب کامل سه هزار خانه و خسارت به هشت هزار واحد مسکونی شهری و روستایی این شهرستان شد.

سیل علاوه بر تخریب کامل سه هزار خانه و خسارت به هشت هزار واحد مسکونی شهری و روستایی این شهرستان 550 میلیارد تومان به بخش کشاورزی و در مجموع حدود 400 هزار میلیارد خسارت به پلدختر زد و به 550 مغازه و فروشگاه خسارت کلی و جزیی وارد کرد.