نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان پیش از ظهر پنج شنبه وارد اصفهان شد و مورد استقبال عباس رضایی استاندار اصفهان، علیرضا سالاریان رئیس نماینده وزارت امور خارجه در استان اصفهان، اسقف سیپان کاشجیان پیشوای ارامنه اصفهان و جنوب ایران، واروژ میناسیان، رییس شورای خلیفه گری و واروژ موسسیان رییس هییت مذهبی ارامنه و  دیگر مسئولان استانی قرار گرفت.

نخست وزیر ارمنستان از  روز چهارشنبه برای دیدار رسمی با مقامات کشور به ایران سفر کرده بود و روز پنجشنبه نیز با مقامات استان به دیدار و گفت و گو نشست.

گفتنی است وی در پاویون فرودگاه بین المللی شهید بهشتی دقایقی با استاندر اصفهان به گفت و گو نشست، وی در سفر خود به نصف جهان، ضمن بازدید از نقاط تاریخی و گردشگری اصفهان درباره مسایل مختلف روز دنیا و دو کشور با استاندار و مقامات استانی گفتگو نمود.

نیکول پاشینیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصفهان نمودی از فرهنگ و تاریخ ایران است وکسی که به اصفهان سفر نداشته باشد نمی‌تواند به فرهنگ ایرانی  آگاهی پیدا کند.

وی با بیان اینکه اصفهان یک مرکز تاریخی و فرهنگی است و بخش عظیمی از پیروان دیگر ادیان از جمله ارامنه در این شهر زندگی می‌کنند، ادامه داد: جامعه ارامنه و مردم اصفهان در طول تاریخ به یکدیگر پیوند خوردند.

نخست وزیر ارمنستان با بیان اینکه به علت دیدار با ارامنه اصفهان به این شهر سفر کرده ام، ادامه داد: از اینکه برای دومین بار به اصفهان سفر کرده ام بسیار خوشحالم و امیدوارم که باز هم فرصت سفر به این شهر فرهنگی پیش بیاید.

پاشینیان در ادامه سفر خود در اصفهان از کلیسای وانک دیدن و در مقابل بنای یادبود نسل کشی ارامنه ادای احترام نمود. وی در باشگاه آرارات با جامعه ارامنه اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.