به نقل از سایت: www.yerevan.mfa.ir

در دیدار جناب آقای سجادی سفیر محترم کشورمان در ایروان با جناب آقای زهراب مناتساکانیان وزیر محترم امور خارجه ارمنستان که روز جمعه 1397/11/5 صورت پذیرفت، جناب آقای سجادی با اشاره به تلاش های مسئولین ومقام های علی رتبه دو کشور برای توسعه مناسبات درتمامی زمینه ها اظهار داشتند بایستی تمام تلاش خود برای ارتقای روابط فیمابین و دستیابی به توافقات متعدد میان دستگاهها و وزارتخانه های دولتی بکار گیریم .

سفیر محترم کشورمان در این دیدار آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه همکاریها در زمینه های مختلف از جمله انرژی، حمل و نقل، ارتباطات و مبادلات اقتصادی و تجاری ابراز داشتند.

جناب آقای سجادی همچنین بر ثمر بخش بودن برگزاری شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی فیمابین تاکید نمودند.

جناب آقای مناتساکانیان وزیر محترم امور خارجه ارمنستان نیز با استقبال از توسعه مناسبات فیمابین اظهار داشتند طرف ارمنی نهایت تلاش خود را برای عملیاتی نمودن توافقات بین دو کشور بکار خواهد بست.

وزیر محترم امور خارجه ارمنستان از توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در کلیه زمینه ها پیشنهادی استقبال نموده و افزودند ایران و ارمنستان بایستی در شرایط سخت بین المللی روابط خود را بر اساس تعقل، منطق و استفاده از تمامی راهکارهای ممکنه بصورتی سودمند و با در نظرداشت منافع دوجانبه پیگیری نموده و اجازه هیچ گونه خللی در ارتقای روابط دوجانبه را ندهند.