به نقل از سایت: www.yerevan.mfa.ir

جناب آقای سجادی سفیر محترم کشورمان در ایروان روز پنج شنبه 1397/11/4 با جناب آقای آرارات میرزویان رئیس محترم مجلس ملی جمهوری ارمنستان دیدار و گفتگو نمودند.

جناب آقای سجادی در ابتدای این ملاقات با تبریک انتخاب جناب آقای میرزویان بعنوان رئیس جدید مجلس ملی ارمنستان و با اشاره به روابط دوستانه و تاریخی میان دو کشور، خواستار تلاش مجالس و گروههای دوستی پارلمانی دو کشور جهت توسعه همه جانبه همکاری های فیمابین گردیدند.

سفیر محترم کشورمان استقبال جمهوری اسلامی ایران را از توسعه همکاری ها با ارمنستان در زمینه های انرژی، حمل و نقل، افزایش مبادلات تجاری، توسعه گردشگری و راه اندازی صنایع کوچک و متوسط ابراز داشتند که مورد استقبال طرف ارمنی قرار گرفت.

جناب آقای سجادی در پایان این دیدار دعوت جناب آقای لاریجانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی از جناب آقای میرزویان جهت دیدار از کشورمان را ابلاغ نمودند.

جناب آقای میرزویان نیز در این ملاقات با تاکید بر روابط تاریخی فیمابین از توسعه روابط میان مجالس دو کشور و گروههای دوستی پارلمانی استقبال نموده و آمادگی جمهوری ارمنستان را جهت توسعه همکاری های همه جانبه در تمامی زمینه های مطروحه ابراز داشتند.

رئیس محترم مجلس ملی ارمنستان با تشکر از دعوت آقای لاریجانی اظهار داشتند در اولین فرصت ممکن از جمهوری اسلامی ایران دیدار خواهند نمود.